Veel leuker dan dat saaie chroombvds schreef:Vergat ik nog te melden. De kopjeswarmer doet het ook prima!
1978 en in aanbouw:
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Veel leuker dan dat saaie chroombvds schreef:Vergat ik nog te melden. De kopjeswarmer doet het ook prima!
Als je je maler in het basic zwart of RVS/Chroom kiest dan past het altijd.Nadeel is natuurlijk dat maler en machine dan weer bij elkaar moeten passen.
En het shot volume is iets kleiner met de PV. Sidenote.bvds schreef:Dat is een serieus mooie machine inderdaad. En met een bijzondere groep.
Los daarvan is de PV een erg prettig machientje met veel voordelen. Wat mij betreft onbegrijpelijk en onterecht dat ze vandaag de dag niet meer aandacht krijgen. Iedereen die serieus een Pavoni overweegt moet hier absoluut naar kijken. Tenzij je valt op de retro looks van de Diva of een manual boven een veer prefereert. Anders koop je met een Ponte een machine die veel stabieler staat, niet oververhit en een stuk beter stoomt.
Meer specifiek het slagvolume is iets kleiner. Niet zo zeer het shot volume. Op de PV heb je een Fellini/tweede pull nodig. Op de Pavoni niet perse. Maar een tweede pull gaat op de PV dan weer niet ten koste van de kwaliteit. Ik trek op de PV ca 25-30 gram uit 15 gram. Dat is ook wat ik op mijn (ex) Pavoni's en Elektra doe. Op die machines met een enkele pull. Overigens gebruik ik tegenwoordig op de Elektra standaard een Fellini. Passieve PI bij ca. 1 bar is op de Pavoni en Elektra vaak ontoereikend tenzij je >15 sec wacht.En het shot volume is iets kleiner met de PV. Sidenote.
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”