Re: TKA: Londinium R met veel extra's, december 2017

12
Een Lever kan één kunstje, het aflopende druk/temperatuur profiel, en kan dat kunstje als de beste. Dat kunstje leent zich, zeker bij de l-r met instelbare PI, voor een redelijk breed scala aan roasts.

Maar het is niet voor alle roasts en het is al helemaal geen benchmark. En als je zoals Namor jezelf aan het ontwikkelen bent als fanatieke thuisbrander dan is het hebben van een benchmark machine een groot goed. Het stelt je naast de benchmark shots namelijk ook in staat vrij instelbaar en gemakkelijk te variëren met temperaturen, druk en flow parameters. Je kunt dan niet alleen zelf het maximale uit je shots halen maar ook de feedback van andere koffieklanten/gebruikers/proefkonijnen eenvoudig repliceren en op basis daarvan je eigen skills aanpassen en ontwikkelen.

Een hele acceptabele keuze. Waarbij we overigens niet moeten vergeten dat vanaf een bepaald punt de espressomachine een vrij onbelangrijke factor is in de algehele shot kwaliteit. Je moet vanaf de Bottom Line aan capabele machines vooral kijken naar comfort, esthetiek, gebruiksgemak en misschien ook wel prijs/kwaliteit. De Pompeii, gs/3 of welke machine dan ook maakt je niet persé een betere barista, maar laat het soms wat makkelijker lijken.

Re: TKA: Londinium R met veel extra's, december 2017

13
Een hele acceptabele keuze. Waarbij we overigens niet moeten vergeten dat vanaf een bepaald punt de espressomachine een vrij onbelangrijke factor is in de algehele shot kwaliteit. Je moet vanaf de Bottom Line aan capabele machines vooral kijken naar comfort, esthetiek, gebruiksgemak en misschien ook wel prijs/kwaliteit. De Pompeii, gs/3 of welke machine dan ook maakt je niet persé een betere barista, maar laat het soms wat makkelijker lijken.

Precies zoals ik het zie.
Of je nu een GS3 of Londinium of Strewga hebt.Die maken allemaal heel goeie koffie.
Gebruiksgemak en uiterlijk.Daar zitten de verschillen.

Re: [VERKOCHT] Londinium R met veel extra's, december 2017

14
Machine is verkocht aan een echte liefhebber die alles over Londinium weet, heel bijzonder en ik ben heel blei meer!!!
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

16
namor schreef:Machine is verkocht aan een echte liefhebber die alles over Londinium weet, heel bijzonder en ik ben heel blei meer!!!
Oh wauw! Ik heb hem niet kunnen kopen dus wie was het dan? Forum member?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

17
bobbee schreef:
namor schreef:Machine is verkocht aan een echte liefhebber die alles over Londinium weet, heel bijzonder en ik ben heel blei meer!!!
Oh wauw! Ik heb hem niet kunnen kopen dus wie was het dan? Forum member?
Bedankt!
Yes, uiteraard een forum member, wellicht gaat hij zich hier melden
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

18
Ik, Edward ben de gelukkige nieuwe eigenaar, wat een fantastische machine.
Samen met mijn ceado e37s een fijne combinatie.
Vanaf de 1e kop al een acceptabele koffie, echter voor mij nog een hoop gepuzzel om meer de zoete tonen eruit te halen.
Ik ben niet zon fan van fruit en zuren.
Iemand een tip met hoeveel gram je het beste kan beginnen?(Brazil serra das tres barras van Fascino)
Zit nu op 18 gram en 36 gram in 31 sec na 1e druppel.
Bonen bestel ik voortaan maar gebrand per kg ...een zak is zo op als je alles in moet regelen :)
Grote groeten Edward
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen