Re: Izzo Alex Duetto, goede prijs?

51
Pff, wat is dat kreng zwaar zeg! Maar ik heb dr nu op tafel, alleen zit die beschermfilm er nog over.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uitklopla is ook van RVS met zo'n film erover, maar daar zitten aardig dikke krassen op. Meteen terugsturen, of eerst kijken of er ook krassen op het RVS eronder zitten? Kiek:

klik,
klik,
klik en
klik

Ik ben nog niet klaar hoor, heb besloten ook de Mazzer maar eens open te schroeven. Zijn deze schijven nog scherp genoeg? Geen idee hoe scherp ze horen te zijn. Ik haal er niet bepaald mijn vingers aan open...

klik, klik en klik
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Izzo Alex Duetto

52
Ik heb nu al een probleempje. Ik heb de tank gevuld met water, de switch naar ' reservoir' gezet, de machine aangezet, hij is aan het opwarmen, en hij begint te piepen. Kan me niet voorstellen dat dit normaal is. In de manual staat niks over piepen, ook niet bij probleemoplossing...
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

53
Die krassen zijn wel diep zeg! Mijn ervaring is dat het vaak wel meevalt met krassen op folie, ik zou een stukje loshalen en kijken hoe het er dan uit ziet. En als ze nu alleen maar op de achterkant zaten....

Maalschijven zijn niet scherp in de zin dat je je vingers er aan open haalt, maar een kras op een nagel zullen ze toch wel mogen maken. Op de foto's kan ik niet zoveel zien (compressie? bewegingsonscherpte?). Ik meen wel wat karteltjes te zien en vervangen is allicht het meest zekere. Uiteindelijk is het natuurlijk de smaak die bepaald of je nieuwe schijven nodig hebt...

En jouw Alex is dus een "zij" en ze piept nu al....., daar kan ik je helaas niet mee helpen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

54
Hoi Joep,

Hij piept als het water op is. Maar normaal gesproken staat ie in de reservoir-stand als je 'm nieuw uit de doos haalt, en hoef je de handel niet over te halen. Uit mn hoofd moet ie naar rechts wijzen voor gebruik v reservoir.

Grz Niels
Micra&Ultra

55
Ik ben er al uit, ik zat nog wat met het reservoir te pielen en die zakte nog 1 cm naar beneden, en toen stopte hij met piepen. Ik moest de hendel wel naar rechts zetten, hij stond op de andere stand.
Net de eerste espresso gezet, doorlooptijd 7 seconden. Had de molen uit elkaar gehad, dus is nog even zoeken weer.

60
De klopbak heb ik nog niet gepeld.

De machine is perfect. Zat in een doos in de grote doos, terwijl de klopla in wat bubbelplastic zat in de grote doos. Ik zit nu te eten, ga de la straks pellen.

Melk opschuimen is wel even wat anders met dit ding zeg! Wat een tornado!