het beste espresso apparaat is?

delonghi (Geen stemmen)
jura (Geen stemmen)
wmf (Geen stemmen)
andere
Totaal aantal stemmen: 18 (82%)
geen enkele
Totaal aantal stemmen: 4 (18%)
Totaal aantal stemmen: 22

Re: het beste espresso apparaat?

2
Ik neem aan dat je van die website bent (aangezien je username hetzelfde is)?
Is het enige nut van dit topic dan reclame voor die website? (nouja, website, stukje tekst met google ads). Kan me ook niet voorstellen dat je via die site iets gevonden hebt en zó over die 'site' te spreken bent dat het hier een vermelding verdient...

Hoe dan ook, ik heb 'andere' gekozen, omdat ik geen automaat heb, en die merken volgens mij vooral automaten maken. En 'het beste apparaat' denk ik ook geen automaat is, maar dat is maar net wat je onder 'het beste' verstaat (als gebruiksgemak daarbij hoort kan het wel namelijk). Puur op kwaliteit van koffie zeg ik nee.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

3
'Het beste apparaat' is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar ik denk dat de merken die meneer (of mevrouw?) espresso apparaten noemt niet meteen in het hoofd van de gemiddelde Koffiepraters springen.

Beetje flauw om je winkel zo te pluggen, maar los daarvan is het wel een interessante discussie om te kijken wie welke criteria handhaaft om zijn of haar 'beste' te kiezen. En zoals Joep al zei staat gebruiksgemak daar lang niet bij iedereen bovenaan de lijst. Breidt het lijstje eens uit met Faema's, Kees van der Westens, La Marzocco's, een paar hendelmachines, zodat we niet massaal op 'andere...' hoeven te klikken.
DeBesteKoffieVan.nl

6
Ik ben inderdaad sterk geneigd deze hele poll te verwijderen. Maar anderzijds vind ik de discussie er na ook wel weer leuk... Wat denken jullie: verwijderen, laten staan, langzame dood laten sterven?

EDIT: ik heb er al wat op gevonden!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Spironski schreef:Ik ben inderdaad sterk geneigd deze hele poll te verwijderen. Maar anderzijds vind de discussie er na ook wel weer leuk... Wat denken jullie: verwijderen, laten staan, langzame dood laten sterven?

EDIT: ik heb er al wat op gevonden!
Je kan natuurlijk ook een poll van maken ;-)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

8
Mijn "inhoudelijke" bijdrage dan: mijn "beste espresso apparaat" is dàt apparaat dat gedurende lange tijd met de minste moeite de lekkerste espresso zet.
Dat wil nog niet zeggen dat ik die ook zou kopen, want zaken als prijs, grootte en uiterlijk zijn voor mij ook niet onbelangrijk.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Wel een interessante discussie, maar ik heb alleen nog maar met een Mirage Triplette, Rancilio 8 serie, Franke Faema, SanRemo Capri, ECM Technika en een paar Ascaso's gewerkt. En daarvan vond ik de Mirage het fijnste werken, maar dat is puur subjectief, omdat ik maar ongeveer 1/1000ste van alle machine's heb uitgeprobeerd. Dus, wel een leuke discussie, maar alleen interessant als je vaak andere machines uitprobeert.

10
Marty schreef:Dus, wel een leuke discussie, maar alleen interessant als je vaak andere machines uitprobeert.
Naar mijn bescheiden mening is het juist interessant voor mensen die zich oriënteren op de markt. Deze draad zou erg interessant zijn als iedereen zou aangeven waarom hij/zij juist heeft gekozen voor een bepaalde machine. Dus niet zozeer 'het beste espresso apparaat' maar meer 'het beste espresso apparaat voor jóu'. Als dan de voordelen en nadelen van het betreffende apparaat erbij vermeld zouden worden, krijg je volgens mij een mooi overzicht van erg interessante apparaten voor een potentiële koper.