Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?

11

bvds schreef:Deze is ook tof. Overigens duurder dan Acaia. Bobbee heeft hem gehad en nu is Swimmer de happy owner...

https://www.hiroia.com/jimmy
En die is er *heel* erg blij mee
Afbeelding

Ik had daarvoor ook de Brewista v2 maar die vond het niet leuk toen ik hem een keer liet vallen
Afbeelding

De Jimmy is werkelijk geniaal voor hetgeen ik doe (1-2 espressi per dag & 2-3 V60). Hij heeft zoals alle boven genoemden weegschalen verschillende modi voor verschillende doeleinden waar je gemakkelijk doorheen kan lopen. Hij heeft echter ook de mogelijkheid om timer & wiegen apart manueel te bedienen. Ik geniet ook elke dag weer van het afneembare control unit waardoor het eigenlijke zetvlak (de bodem dus, geen idee hoe ik het anders moet noemen
Afbeelding
) redelijk klein & hanteerbaar blijft.

Kortom ik heb er nog geen seconde getreurd om het geld dat ik bij de aanschaf neer moest tellen
Afbeelding
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

12
Die is erg gaaf maar ik denk dat al die functies bij mij toch moet echt gebruikt gaan worden. In de tussentijd heb ik de brewista terug tot leven weten te wekken, dus de druk is gelukkig van de ketel!

Ik twijfel een beetje tussen Acaia en de kloon, aangezien de eerste zich al bewezen heeft qua levensduur staat die toch bovenaan de lijst. Gelukkig heb ik inmiddels de tijd om misschien eens te wachten op een goede aanbieding.

18
Pti schreef: Ik twijfel een beetje tussen Acaia en de kloon, aangezien de eerste zich al bewezen heeft qua levensduur staat die toch bovenaan de lijst. Gelukkig heb ik inmiddels de tijd om misschien eens te wachten op een goede aanbieding.
De Acaia weegschalen hebben ook al veel problemen gehad hoor, apparaten die ineens uitvallen etc...
En de felicita kun je, als de garantie na 2 jaar is verlopen, vervangen voor een nieuwe en dan ben je alsnog hetzelfde kwijt aan geld maar heb je een mooie nieuwe weegschaal met nieuwe accu etc of misschien wel het nieuwe model. Ik noem maar wat.
Dit is slechts mijn denkwijze uiteraard, maar ook niet onbelangrijk, de weegschaal ziet er echt heel goed en degelijk uit.

Speciaal voor jou een onbewerkte video gemaakt :

http://youtu.be/KfkTuPQVIpo
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’