Re: 1e espressomachine (waarsch HX rond 1000 euro)

51
Ik vind dat je nog helemaal geen keuze kan maken...

Je noemt nu lukraak machines die principieel anders werken...HX, dual boiler, lever etc.

En je kijkt enerzijds naar looks, anderzijds naar functionaliteit en twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze of gene...

Koop nog even geen machine en ga je eerst beter verdiepen in de voor- en nadelen. Beter wat machines life gaan bekijken en testen. En dan prioriteiten vaststellen.

Ik vrees dat je anders de verkeerde keuze gaat maken.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

56
bvds schreef: wo 14 aug 2019, 18:05 Ik vind dat je nog helemaal geen keuze kan maken...

Je noemt nu lukraak machines die principieel anders werken...HX, dual boiler, lever etc.

En je kijkt enerzijds naar looks, anderzijds naar functionaliteit en twijfelt aan de betrouwbaarheid van deze of gene...

Koop nog even geen machine en ga je eerst beter verdiepen in de voor- en nadelen. Beter wat machines life gaan bekijken en testen. En dan prioriteiten vaststellen.

Ik vrees dat je anders de verkeerde keuze gaat maken.

hahha, ja heb die niche gekocht nu :)

Het klinkt miss gek, maar ik ben al vanaf begin dit jaar.. februari of maart zoekende..
Ik heb me al flink verdiept in de verschillende soorten machines.

en ik heb, merk ik, niet vast besloten wat ik wil. Ik sta zowel open voor een HX en een dual boiler.
Ik wou eerst een dual boiler, maar vanwege de prijs dat je betaald voor je een beetje dual boiler heb ging de keus daarna naar een HX.

daarom heb ik niet vast van ik wil een DB of een HX. Die lever schoot erbij omdat het een mooie aanbieding was. en na het lezen erover dat zeker ook wat voor mij klonk.

en dan komt er ook nog een stukje bij dat ik eentje wil die ''mooi'' is. woon op 26m2 studio. en ga hem op een hoogstaande tafel tussen de keuken en de woonkamer zetten.

De enige DB die in mijn prijsrange valt is de profitec pro 300
vandaar dat ik die bij het lijstje gezet heb

dan qua HX machines

profitec pro 500
bezerra magica
Rocket type V
Bezerra strega

dan moeti k n beetje opwegen wat ik dan wil.... denk van de Hx machines na alle reviews mijn ovorkeur naar de PP500.. en jullie?

en dan beslissen of ik tochDB of HX ga
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

60
Waarom naast die Niche (gefeliciteerd trouwens, goed gescoord!) niet een PV Export of een La Pavoni?
En dan lekker het koffieleercurvecircus in. Superleuk, je leert er veel van en je krijgt op een gegeven moment het gevoel dat jij de koffie maakt in plaats van op een knop drukt.
Ik ben zelf nu bijna een jaar in de weer met mijn MCAL en ik geniet nog steeds elke dag van het spelen met parameters en kijken wat ik kan maken.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600