Re: gespot

901
cremalover schreef:
Marcje schreef: wo 21 aug 2019, 09:07 Ik heb helemaal niets aan een 2 groeps machine thuis, behalve dat het er gaaf uitziet.
Een kopje voor het bezoek kost nu plm 3 sec malen, 5 sec handelen/tampen, 35 sec shot zetten en 10 sec portafileter schoonmaken. Daar kunnen ze best even op wachten. Ga ik geen 2 groeper voor aanschaffen waarvan die ene groep 99% van de tijd helemaal niks te doen heeft ;-)
Een horecabak heeft meer voordelen.Werkt echt fijner.In het gebruik.Beweegt niet,schuift niet,je kunt er op leunen. :D
Ik hang altijd met mijn elleboog op de ingelockte portafilter als ik in de soep roer.Belangrijk.
+ functie rijskast!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

902
gilleko B. schreef: wo 21 aug 2019, 09:27 Vraag mij alleen af over de kwaliteit van het water. In mijn geval zo'n 8 kopjes per dag. Dit soort profimachines hebben enorme boilers geënt op de omloop binnen de horeca. Blijft dat water wel goed?
Ik gebruik mijn grote professionele Londinium eengroeper (uit dezelfde Fracino fabriek) eens in de week, om hem fris te houden en dat werkt prima. De HX zetgroep van de Londinium vult zich met water uit de waterleiding, niet uit de boiler en met wat spoelen is dat dus fris en vers, en ik tap ook wekelijks een beker water uit de boiler die eveneens helder water blijft leveren.

De tweegroeper zal een wat grotere boiler hebben en een andere opbouw dan de Londinium (dipper in plaats van HX) , maar met 8 shots per dag is die ook best actief te gebruiken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

903
fransg schreef: wo 21 aug 2019, 09:38
gilleko B. schreef: wo 21 aug 2019, 09:27 Vraag mij alleen af over de kwaliteit van het water. In mijn geval zo'n 8 kopjes per dag. Dit soort profimachines hebben enorme boilers geënt op de omloop binnen de horeca. Blijft dat water wel goed?
Ik gebruik mijn grote professionele Londinium eengroeper (uit dezelfde Fracino fabriek) eens in de week, om hem fris te houden en dat werkt prima. De HX zetgroep van de Londinium vult zich met water uit de waterleiding, niet uit de boiler en met wat spoelen is dat dus fris en vers, en ik tap ook wekelijks een beker water uit de boiler die eveneens helder water blijft leveren.

De tweegroeper zal een wat grotere boiler hebben en een andere opbouw dan de Londinium (dipper in plaats van HX) , maar met 8 shots per dag is die ook best actief te gebruiken.
Het is geen geld.Heb gevraagd of het een dipper of HX is( maakt mij niet uit) en de boilermaat.Zal ze waarschijnlijk niet weten.Mooie machine.

905
cremalover schreef:Blijkt een 14 liter dippert te zijn.Een echte lever dus.Geen geld.
Maar voor thuisgebruik geen doen.
Wel mooi maar idd: 55kg - 14 liter - 4kw
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

907
cremalover schreef:
Tekork schreef: wo 21 aug 2019, 10:21
cremalover schreef:Blijkt een 14 liter dippert te zijn.Een echte lever dus.Geen geld.
Wel mooi maar idd: 55kg - 14 liter - 4kw
Laag gewicht.Mijn 1 groeps pompei weegt 65 kg.
De pompei naast mij op de bank weegt dat ook
Afbeelding
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

908
cremalover schreef: wo 21 aug 2019, 10:18 Blijkt een 14 liter dippert te zijn.Een echte lever dus.Geen geld.
Goed dat je het bij haar na hebt gevraagd, maar was niet nodig ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

910
Citaat: "De HX zetgroep van de Londinium vult zich met water uit de waterleiding, niet uit de boiler en met wat spoelen is dat dus fris en vers, en ik tap ook wekelijks een beker water uit de boiler die eveneens helder water blijft leveren".

En nu laait weer een kunstmatig latent gemaakte intense behoefte op om mijn masjien op de waterleiding met een filtersysteem er tussenin aan te sluiten . Probleem is de leiding er naar toe. Maar wil graag af van het vullen van een reservoir en preinfusie staat ook op de kaart.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk