Re: Bezzera Strega

51
fuel schreef:Nou ik heb deze week of volgende week het EQ wonderbakje voor de Strega maar of dat echt wonderen gaat verrichten :roll:
Misschien toch maar eens een cursus volgen want mijn espresso's met de medium/lichtere branding kan je gewoon niet drinken ...........
Zou je hier je eigen topic voor willen maken? Dan wordt het overzichtelijker en is gerichte hulp beter mogelijk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

52
Wat ik weet van lichtgebrand is dat langere pre infusies gewenst zijn.Met je Strega kun je die toch volledig naar wens manipuleren?
Volgens mij en (ah I'm coming this espresso is so good) Jim Schulmann (zie youtube) zijn espressos van lichte bonen met Strega perfect.
Laatst gewijzigd door cremalover op wo 04 sep 2019, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.

54
bobbee schreef: wo 04 sep 2019, 08:32
fuel schreef:Nou ik heb deze week of volgende week het EQ wonderbakje voor de Strega maar of dat echt wonderen gaat verrichten :roll:
Misschien toch maar eens een cursus volgen want mijn espresso's met de medium/lichtere branding kan je gewoon niet drinken ...........
Zou je hier je eigen topic voor willen maken? Dan wordt het overzichtelijker en is gerichte hulp beter mogelijk.
Dit gaat toch specifiek over Strega.

58
fuel schreef: di 10 sep 2019, 20:03 PSM mod incl demo/uitleg gaat gebeuren zodra Peter tijd heeft. Daarna moet ik een juiste espresso kunnen zetten met lichtere gebranden bonen. Ik ben benieuwd :D
Laat het weten.Misschien trek ik ook nog eens mijn middenveer uit mijn Pompei als het bevalt.

59
Nou de mod is gedaan en ik kan ineens espresso zetten :o
Allereerste conclusie is dat met de mod de machine meer dummy proof is!
Was leerzaam vandaag bij Peter, en blij dat ik het gedaan heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU