Jeetje wat een ding haha, inderdaad net een wekker. Ergens mooi, maar vind de hoogte geen handige keuze.
Ze hebben ook een Decent simple scale voor €42 incl. verschepen. Hij heeft geen timer, maar dat vind ik persoonlijk niet erg. Waterdichtheid weet ik niet...
In een filmpje wordt hij vergeleken met de Brewista V2:
https://youtu.be/PDdf10ACbNM
Nu hoor je in het filmpje dat ze de paperclips op hun weegschaal hard laten vallen. Je hoort niet het geluid bij de Brewista. Dit kan de response beïnvloeden.
Hoe is de ervaring van de Brewista eigenaren? Reageert hij snel? Is het prettig te doseren op 0.1 gram nauwkeurig? Stel ik laat de filterdrager liggen en lepel er 0.1 gram uit. Pakt hij dat?
Mijn huidige AliExpress weegschaal niet. Daar moet ik de filterdrager er eerst af halen. Maar die pakt dan zelfs nog niet altijd de verandering.
Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?
52Ik weet niet zo goed wat dat met die paperclips moet zeggen, ik denk dat dat enkel slaat op de allereerste gevoeligheid van de loadcell. Maar als je er een kopje of weegcontainer op tarreert ben je al direct voorbij die "drempel". Ik heb mijn weegschaal niet om paperclips te wegen en als ik op mijn brewiste V1 wat ijkgewichtjes zet lijkt hij loepzuiver het juiste gewicht aan te geven?!
53Met alle strenge eisen de acaia lunar kopen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
54Teruglezend komt het zo over inderdaad. Dit is niet het geval. Ik vind €90 best veel geld ten opzichte van mijn huidige weegschaal van €12,-. Door hier naar ervaringen te vragen kan ik beter overwegen of ik dat het waard vind.bobbee schreef:Met alle strenge eisen de acaia lunar kopen.
Wanneer ik €80,- moet bijleggen voor een weegschaal die nog niet snel reageert dan is dat best veel.
En ik hoef niet het beste van het beste. En ben zeker niet zo dat ik het beste wil voor een onrealistisch bedrag.
Ik wil mij niet laten leiden door enkel een concurrerend filmpje van een producent. Liever door jullie.
Daarom is mijn vraag aan degenen die de Brewista hebben of dit filmpje representatief is? Reageert de Brewista zoals ik zeg goed onder het espresso apparaat? Of wanneer je 0,1 gram uit de filter schept terwijl hij op de weegschaal staat?
De markt is niet zo breed heb ik ondertussen ontdekt. Wel erg veel marketing door middel van foefjes. Apps die slecht werken. Zegt mij dat het in zijn kinderschoenen staat. Niemand maakt het echt goed af.
Uiteindelijk wil ik als gebruiker dat hij accuraat en snel weegt. Schijnt een dure eis te zijn voor een product dat een lange technologische geschiedenis kent
55Bestel hem bij bol.com, dan kun je hem terugsturen als hij niet bevalt.
Ik durf geen advies meer te geven na het advies wat er al is gegeven. Zelf testen lijkt mij de beste optie in deze. Het is een goed ding en volgens mij voldoet hij aan je eisen.
https://www.bol.com/nl/p/brewglobal-bre ... androidapp
Ik durf geen advies meer te geven na het advies wat er al is gegeven. Zelf testen lijkt mij de beste optie in deze. Het is een goed ding en volgens mij voldoet hij aan je eisen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
56Dank je wel bobbybobbee schreef:Bestel hem bij bol.com, dan kun je hem terugsturen als hij niet bevalt.
Ik waardeer je advies.
57Misschien heb je hier iets aan kwam ik toevallig gister tegen:
youtube tag (embed) werkt niet dus dan maar de link:
https://youtu.be/SIzFhnZ32Y0
youtube tag (embed) werkt niet dus dan maar de link:
https://youtu.be/SIzFhnZ32Y0
Laatst gewijzigd door mr_koffiepraat_nl op ma 23 sep 2019, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
58Daarentegen zet ik altijd een flinke verhoging tussen de acaia lunar en espressokop ter voorkoming van plonsen van de straal bij gebruik bottemless portafilter.Pti schreef:Ruim 3,5 cm hoog, het lijkt op de foto misschien dikker dan in het echt maar dat zal niet onder elke machine passen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
59Ik heb de Brewista V2 en ben er tevreden mee.
Ik herken wel dat hij wat ‘laat’ begint als de koffie erin druppelt, maar dat is volgens mij zoals Pti al zei, meer de (initiële) gevoeligheid van de load cell dan daadwerkelijke onnauwkeurigheid.
Als ik wat maalsel uit het portafilter schep dan registreert hij dat keurig. En als ik wat gewichten erop zet, er af haal, en weer terug zet dan wordt ook steeds hetzelfde gewicht aangegeven. De reproduceerbaarheid is dus prima lijkt me. En je moet wel heel goede smaakpapillen hebben wil je 0.1 gram verschil gaan proeven!
De timer gebruik ik nooit. Als ik al iets van tijd wil meten dan pak ik altijd een digitaal kookwekkertje erbij.
Dat gezegd hebbende zou ik het liefst een waterdichte, oplaadbare, lage weegschaal willen hebben, zonder allerlei menus, automatische features, of apps. Daar komt de brewista toch wel dicht bij in de buurt. En hij gaat tot 2kg, dus hij wordt hier ook door de hele familie voor vanalles gebruikt!
Ik herken wel dat hij wat ‘laat’ begint als de koffie erin druppelt, maar dat is volgens mij zoals Pti al zei, meer de (initiële) gevoeligheid van de load cell dan daadwerkelijke onnauwkeurigheid.
Als ik wat maalsel uit het portafilter schep dan registreert hij dat keurig. En als ik wat gewichten erop zet, er af haal, en weer terug zet dan wordt ook steeds hetzelfde gewicht aangegeven. De reproduceerbaarheid is dus prima lijkt me. En je moet wel heel goede smaakpapillen hebben wil je 0.1 gram verschil gaan proeven!
De timer gebruik ik nooit. Als ik al iets van tijd wil meten dan pak ik altijd een digitaal kookwekkertje erbij.
Dat gezegd hebbende zou ik het liefst een waterdichte, oplaadbare, lage weegschaal willen hebben, zonder allerlei menus, automatische features, of apps. Daar komt de brewista toch wel dicht bij in de buurt. En hij gaat tot 2kg, dus hij wordt hier ook door de hele familie voor vanalles gebruikt!
dus...
60Gat in de markt, weegschaal a la acaia lunar naar zonder poespas als Bluetooth en apps of allerlei instellingen. Alleen gewicht op 0,1 nauwkeurig en timer, waterdicht.