Re: Wat drink je nu?

1461
Ik zou het graag anders benaderen dan reclame.

Nu is er hoofdkwartier die een koffie levert die aansluit bij de wensen van de gebruikers van dit forum. Dat vind ik een aanwinst en zeker ook dat een leverancier actief respons geeft.
Vergeet niet dat het forum openstaat voor andere leveranciers, maar dan moeten ze eerst wel aanmelden en reageren en ook vooral hun kwaliteiten laten zien in het topic daarvoor zodat wij kunnen beoordelen, open en eerlijk, of het goed is.
Die drempel om een leverancier wel of niet te beoordelen is er niet en komt er ook niet. Komt een branderij goed uit de verf dan is dat iets wat gezegd mag worden. Ik prijs daarom ook liever hoofdkwartier aan dan een fascino die ik ook vaak heb aangeraden in het verleden maar zij nemen zelf niet eens de moeite nemen om zich hier te melden met een leuke aanbieding of iets dergelijks.

Ik ben toevallig gisteren begonnen om een lijst met branderijen te maken die specialty koffie leveren, ik zag dat er een hoop nieuwe zijn bijgekomen. Verzendkosten etc op een rij. Gaat nog even duren maar komt goed.
Die branderijen wil ik dan ook benaderen om te reageren op die lijst en kunnen dan zelf kiezen hoe ze daarop inhaken. Hopelijk met iets leuks wat de forumgebruikers goed doet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1463
Idd erg goed initiatief om alle specialty coffee branders op een rij te zetten.

Nog even mijn mening over de aandacht op dit forum voor het Hoofdkwartier:
1. Kwaliteit loont;
2. De prijs/pret verhouding is echt goed.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

1465
Ik vind het hoofdkwartier echt goed
Of had ik dat al gezegd?

Zonder dollen: Was het anders dan had ik het ook gezegd.
Pti gedraagt zich keurig als forumlid en is erg behulpzaam. Juist fijn dat hij naast hobby ook professioneel ervaring heeft.

Het is ook niet gek dat het hoofdkwartier hier zoveel voorbij komt. Mensen lezen erover en denken: laat ik dat ook eens proberen. Daarbij is het ook nog eens laagdrempelig vanwege de gratis verzending. En omdat je dan meedoet aan dit forum, raad je hen ook gemakkelijker aan.

1466
ronald22 schreef: di 24 sep 2019, 09:48 Iemand toevallig ervaring met Inproc in Den Haag?
Leuke spontane dame werkt daar, weet wel één en ander over koffiebonen.
Ik heb er destijds veel gekocht toen ik nog een volautomaat had, en het was de ene keer geweldig en soms iets minder. Maar toen had ik nog geen geweldige koffiemolen liggen. Dus wie weet binnenkort nogmaals proberen.

Op de Weis , ligt 5 min verderop is ook wel een aanrader.

1467
Ff getwijfeld waar moet ik het posten... hier of in Lever espresso topic
Afbeelding

Net geproefd espressotje van die lever Nespresso machine in hotel

Bonen zie foto
Opwarm tijd 1min
PI was rond 5 sec
Recept tabletje in/ +-40ml uit in 20sec

Smaak... niet geweldig, maar beter dan ik gisteren in een restaurant voor 3.5 euro kreeg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

1468
Goed!

Nespresso is niet ideaal naar onze verwende smaak maar wel altijd beter dan 98% van de 'koffie' die je in de horeca krijgt voorgeschoteld, ook uit 'peperdure' machines.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1469
fransg schreef:Goed!

Nespresso is niet ideaal naar onze verwende smaak maar wel altijd beter dan 98% van de 'koffie' die je in de horeca krijgt voorgeschoteld, ook uit 'peperdure' machines.
Je hebt helaas helemaal gelijk!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

1470
In Rotterdam toch een zaakje ontdekt waar je espresso kunt drinken en met een glimlach vertrekt. Hoge maar aangename aciditeit in de bonen, 3 malers met ieder een andere boon met kenmerkend ander smaakprofiel. Zaakje heet Joy. Ik.mag hopen dat ze het daar redt Bijgaand 2 foto's, de apparatuur deed mij In eerste instantie naar binnen doen stappen
Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk