Naast het feit dat ik je nog eens dank voor je tip over het walsen van de koffie, reactie op het Rotterdamse. Je hebt je huiswerk gedaan. Ik heb tot nu toe alleen koffie gedronken bij man met bril en Hopper. Bij Man met bril zit je gelijk op de plek waar de grote koffiebranders staan. Dosering Koffieboontjes voor iedere espresso netjes apart in een afgesloten doosje. Stond destijds ook een Slayer, wat je niet vaak ziet in Rotterdam (meestal Kees van der Westen of Lamarozocco masjienes). Mijn herinnering van de espresso daar was de zuurgraad. Vond deze destijds niet in balans met de overige aroma's in de koffie, maar met de kennis en gedane inzet van nu kan het zijn dat mijn smaak zich inmiddels anders c.q. beter ontwikkeld heeft (drink nu alleen nog maar espresso's). Over Hopper was ik niet enthousiast, maar dat zou ik om dezelfde redenen weer eens moeten proberen.Powerreserve schreef:Op deze Rotterdam City link staat Joy wel tussen als goeie specialty coffee bar: zijn de anderen ook bekend bij jullie?
https://weekendsinrotterdam.com/food/co ... rotterdam/
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Nu ik toch bezig ben, het valt mij op dat een klassieke Italian Roast (grosso modo richting dark roast) niet of nauwelijks voorkomt. Heb in Kopenhagen in meerdere locaties van het Coffee Collective espresso gedronken, ook daar veel aciditeit. Jammer dat je niet keuze hebt dark roasts tevens te kunnen proeven.
Als laatste, the proof of the pudding is in the eating. Zou niet adviseren mijn subjectieve mening te objectiveren .
Ik kom er eens op terug.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk