Oké ik zal ook eens kijken naar een eureka.
Is bezzera mitica wel een degelijke machine?
Re: Voorstellen
12Ik heb een Mitica gehad. De gewone versie, dus met tank en vibratiepomp.
Is m.i. een prima machine, zeg maar een standaard E61 HX machine zoals er wel meer zijn. Ik heb hem destijds onder andere ook gekocht vanwege de hendeltjes ipv draaiknoppen. Is me goed bevallen, en als ik af- en toe ergens sta te stomen op een machine met draaiknoppen, dan bedenk ik me elke keer dat ik hendeltjes idd fijner vind. Maar dat is persoonlijk.
Ik heb hem later omgebouwd naar vast water en ook dat is me goed bevallen, zou denk ik niet meer anders willen.
Dus, volgens mij is het voor jouw wensen een prima machine. Je kunt je afvragen of een machine met rotatiepomp meerwaarde heeft. Hij is stiller, maar verschil in smaak ga je niet merken. Wel in je portemonnee
Is m.i. een prima machine, zeg maar een standaard E61 HX machine zoals er wel meer zijn. Ik heb hem destijds onder andere ook gekocht vanwege de hendeltjes ipv draaiknoppen. Is me goed bevallen, en als ik af- en toe ergens sta te stomen op een machine met draaiknoppen, dan bedenk ik me elke keer dat ik hendeltjes idd fijner vind. Maar dat is persoonlijk.
Ik heb hem later omgebouwd naar vast water en ook dat is me goed bevallen, zou denk ik niet meer anders willen.
Dus, volgens mij is het voor jouw wensen een prima machine. Je kunt je afvragen of een machine met rotatiepomp meerwaarde heeft. Hij is stiller, maar verschil in smaak ga je niet merken. Wel in je portemonnee
dus...
Voorstellen
13Ja dat van die rotatie pomp denk ik ook.Marcje schreef:Ik heb een Mitica gehad. De gewone versie, dus met tank en vibratiepomp.
Maar de mitica top zit het op en deze heeft ook een vast water aansluiting en hendels. Iets anders met vaste aansluiting en hendels kom ik niet verder dan een ecm die is dan wel gelijk een pak duurder. Profitec 500 is ook een Hx maar kan dus weer niet op een vaste aansluiting en geen hendels, rocket r58 kan wel op vaste aansluiting echter is weer een db en heeft ook geen hendels.
Zie ik nog een machine over het hoofd?Met hendels vaste aansluiting en een hx.
Verder heb ik me nog Ff verdiept in een eureka spécialita, dit lijkt idd een betere keuze te zijn dan een baratza sette. Grotere schijven meer power en minder geluid.
14Het verschil tussen de Mitica TOP en de gewone Mitica is iets van 300 euro, en een vastwater kitje koop je voor 6 tientjes (en ik heb ook nog een kitje liggen die van een Mitica af komt, wink). De gewone Mitica heeft trouwens ook hendels
dus...
15De Sette lijkt in het begin weinig retentie te hebben. Echter na ongv een halve kilo gemalen raakt de uitloop vol en is er veel last van retentie. Als je weinig retentie wil dan is de Sette niet de juiste. Eureka maler (met blaasbalgje;)) is dan de beter keuze.bvds schreef:De Sette geeft een mooi klontvrij maalsel, is snel en nauwelijks retentie. Maar maalt veel herrie en toch wel storingsgevoelig. De Forte is duidelijk beter gebouwd.
Ik zou kijken naar de Eureka Specialita. Die maalt goed, is stil en degelijk.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...
Roaster: Huky500
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...
Roaster: Huky500
16Welkom Daniël.
Los van de koffie beslommeringen.
Welke motor rij je?
Groetjes
Ivo.
Welke motor rij je?
Groetjes
Ivo.
17Een buell 1125cr .IvoCino schreef:Welkom Daniël.
Welke motor rij je?
Groetjes
Ivo.
Een beest van een motor
18Daniël schreef:Een buell 1125cr .IvoCino schreef:Welkom Daniël.
Welke motor rij je?
Groetjes
Ivo.
Een beest van een motor
Ha, een Buell! Mooi. Kom op met een fotootje, zet er een kopje koffie op, dan mag het hier wel.
Mijn gerief: