Re: Voorstellen

32
Daniël schreef:Binnenkort ben ik jarig. Dus mijn wensenlijstje groeit mooi. Een paar nette espresso kopjes, kloplade etc.
Afbeelding
Ongevraagd advies: ik zelf vind espressokopjes met een dikke wand een fijn mondgevoel geven en de warmte wordt beter vast gehouden. Kopjes van Nuova Point vind ik erg fijn. Uitkloplade een klassiek uittrekla/ bak te plaatsen onder de maler werkt mi. het fijnst en geeft de minste zooi.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

33
Ik heb ook ongevraagd advies. Zo'n la vind ik niet fijn, je moet altijd ruimte vrij houden voor die la en kan er daarom niks voor leggen. In mijn keuken is dat vaak en weegschaal of tamper. Ook gaat de koffie schimmelen als je hem niet dagelijks leegt en dat gebeurde mij weleens omdat er veel in gaar. Daarom heb ik liever een bakje.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

34
bobbee schreef:Ik heb ook ongevraagd advies. Zo'n la vind ik niet fijn, je moet altijd ruimte vrij houden voor die la en kan er daarom niks voor leggen. In mijn keuken is dat vaak en weegschaal of tamper. Ook gaat de koffie schimmelen als je hem niet dagelijks leegt en dat gebeurde mij weleens omdat er veel in gaar. Daarom heb ik liever een bakje.
Afbeelding
Klopt, elke dag leeghalen en wat open laten staan ter voorkoming van schimmelvorming. Voordeel is wel dat, ook als je er flink op ramt, het geluid meevalt door het absorberende rubber, door gewicht blijft de bak goed op zijn plaats en alle troep valt er makkelijk in. Ook kan je koffie residu vanaf boven met de kwast et makkelijk in vegen. Als de la dicht zit dan zit alles er netjes uit.

36
Heeft ook voordelen inderdaad zo'n bak! Ik heb helaas een klein stukje aanrecht. De ruimte ervoor heb ik nodig.
Genoeg om over na te denken stelletje mafkezen zijn we ook, alles voor dat bakkie pleur.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

37
bobbee schreef:Heeft ook voordelen inderdaad zo'n bak! Ik heb helaas een klein stukje aanrecht. De ruimte ervoor heb ik nodig.
Genoeg om over na te denken
Afbeelding
stelletje mafkezen zijn we ook, alles voor dat bakkie pleur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

38
Ik heb ook ongevraagd advies: Zo’n grote jetser van Joe Frex.
Net zo breed als je machine en je hoeft hem maar 1x in de week te ledigen, zelfs als je een kilo bonen verbruikt.
Door z’n grootte is hij erg robuust en kun je je portafilter lekker hard leegslaan op een rubberen stang. Lade loopt heerlijk soepel in een kunstof geleiding. Topper.

Afbeelding
dus...

40
Welkom Daniel,

ook hier happy koffiedrinkers uit Twente. Sinds kort in het bezit van een BFC Junior Xtra en een Niche.
En wat smaakt ons de koffie heerlijk!! Geen Nespresso en filterkoffie meer, alleen in noodgevallen! :lol:

succes met je zoektocht en veel voorbereidingsplezier,

hartelijke groet,
Sylvia
I''m not responsible for anything I say or do before my morning Coffee