In gebruik! Werkt voor de groene boontjes prettiger dan de Brewista
Re: Weegschaal op lekbak. Acacia ongeslagen?
113Ik heb er zojuist een opgehaald. Dank voor de tip!
Keyser schreef: di 01 okt 2019, 15:10 Nou na lang zoeken is de weegset compleet. Die variabele kan ik nu uitsluiten . De valor is voor het wegen van de filterdrager een de Brewista voor onder de groep.
114Graag gedaan!WaalBarista schreef:Ik heb er zojuist een opgehaald. Dank voor de tip!
Keyser schreef: di 01 okt 2019, 15:10 Nou na lang zoeken is de weegset compleet. Die variabele kan ik nu uitsluiten . De valor is voor het wegen van de filterdrager een de Brewista voor onder de groep.
115Na instructies en reset weegschaal werkt nu alles naar behoren.fuel schreef: zo 13 okt 2019, 21:55 Thx Bobbee. Ondertussen ook ontvangen van Fabrikant.
Er lijkt wat mis te zijn met mijn model dus ga garantie claimen.
Het lukt namelijk niet om alle functies te gebruiken/activeren.
Conclusie is dat de Felicita incline een prima weegschaal is voor het geld (85 euro).
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU
116Fijn!!fuel schreef:Na instructies en reset weegschaal werkt nu alles naar behoren.fuel schreef: zo 13 okt 2019, 21:55 Thx Bobbee. Ondertussen ook ontvangen van Fabrikant.
Er lijkt wat mis te zijn met mijn model dus ga garantie claimen.
Het lukt namelijk niet om alle functies te gebruiken/activeren.
Conclusie is dat de Felicita incline een prima weegschaal is voor het geld (85 euro).
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
117Iemand al ervaring met de nieuwe Acaia Pyxis:
https://acaia.co/collections/coffee-sca ... 8542040087
Is blijkbaar de zelfde als de tijdelijk verkochte Cinco. Is een klein beetje duurder dan de Lunar maar wel een stuk kleiner.
Ik zie zelf in een koffie setup niet direct voordelen t.o.v. de Lunar.
Het kleine formaat lijkt me alleen handig als je hem vaak wil meenemen, lijkt me verder alleen maar onhandig (tenzij je een speciaal formaat espresso machine hebt waar de Lunar niet past).
Verder weegt hij in incrementen van 0,01g t.o.v. 0,1g bij de Lunar, lijkt me voor het afwegen van de bonen niet nodig en voor het maken van een espresso shot al helemaal niet.
Zie ik nog iets over het hoofd?
https://acaia.co/collections/coffee-sca ... 8542040087
Is blijkbaar de zelfde als de tijdelijk verkochte Cinco. Is een klein beetje duurder dan de Lunar maar wel een stuk kleiner.
Ik zie zelf in een koffie setup niet direct voordelen t.o.v. de Lunar.
Het kleine formaat lijkt me alleen handig als je hem vaak wil meenemen, lijkt me verder alleen maar onhandig (tenzij je een speciaal formaat espresso machine hebt waar de Lunar niet past).
Verder weegt hij in incrementen van 0,01g t.o.v. 0,1g bij de Lunar, lijkt me voor het afwegen van de bonen niet nodig en voor het maken van een espresso shot al helemaal niet.
Zie ik nog iets over het hoofd?
118Ik heb de cinco, twee pearls en een lunar. Allevier leuk. De cinco gebruik ik zelden maar is wel héél schattig. De extra pearl in zwarte kleur kocht ik voor weinig op marktplaats, die gebruik ik voor afwegen bonen voor/na branden en de lunar veel tijdens espresso maken.
Kortom je kunt er nooit teveel van in huis hebben. Je grijpt niet snel mis.
Kortom je kunt er nooit teveel van in huis hebben. Je grijpt niet snel mis.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
119Vergeet de desembroden bakken hobby niet! Ook daar is de Pearl meer dan welkom.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
120Oh ja
Vaste prik!
Vaste prik!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino