[VERKOCHT!] Baratza Forte BG 2016

1
Hallo,

Iemand interesse in een Baratza Forte BG uit 2016?

Aanvankelijk heb ik deze maler gekocht om n.a.v. een HB topic te experimenteren met light roast espresso. De steel burrs zijn namelijk redelijk unimodaal. Ik heb de steel burrs een tijdje terug gewisseld voor nieuwe keramische schijven. En ik heb er zo'n metalen portafilter steun bij gekocht. Het is daarmee dus een Forte AP geworden. De reden hiervoor is dat ik deze maler bij mijn ouders heb staan naast een van mijn levers. De keramische schijven vind ik voor espresso fijner. De steel burrs (die ik enige tijd geleden via het forum verkocht heb) zijn vooral erg goed voor filter.

De originele doos heb ik nog, net als het plastic opvangbankje voor als je de weegcel wilt gebruiken en de tools voor de calibratie en het verwisselen van de maalschijven.

Voor de mensen die het niet weten: de Forte is het zware broertje van de MK Vario. Zowel de behuizing als het binnenwerk en de maalgraadverstelling zijn een stuk robuuster uitgevoerd. Je hebt de keuze tussen grind by time en grind by weight.

De maler is in goede conditie. Er zitten op de rechter zijkant een paar oppervlakkige krassen in het aluminium maar daar zie je van voren niks van. De weegcel en display doen het prima. De maalgraadinstelling verloopt niet zoals bij de MK Vario nogal eens het geval is; de micro arm beweegt zelfs erg stroef. De keramische schijven hebben ca 5 kilo gedraaid en zijn dus nog zgan.

Nieuw kost een Forte BG (met steel burrs en zonder metalen portafilter steun) of AP (met keramische burrs en metalen portafilter steun) ca. 800 euro. Vaste vraagprijs 400 euro ex verzend.

De liefhebber kan er nog de steel burrs van Fisherman bij kopen: viewtopic.php?f=14&t=9897

Ik zal eerdaags en/of op bezoek betere foto's maken.

Groet,

Bas
Laatst gewijzigd door bvds op za 02 nov 2019, 21:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: [TKA] Baratza Forte BG 2016

2
Mooi! En geheel niet duur.

Die van mij heeft alleen het opvangbakje op de weegcel staan. Ik kreeg helaas niet het ding erbij waarop je desgewenst een bakje of portafilter (?) kunt hangen.

Maar die verkoop je zeker niet los?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: [GERESERVEERD!] Baratza Forte BG 2016

4
In zoverre dat Bert alleen de maler nog moet komen ophalen en betalen.

Maar dat zal wel goed komen. Ken hem al langer.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: [GERESERVEERD!] Baratza Forte BG 2016

5
Vanmiddag bij Bas de molen opgehaald. Even bijgepraat onder het genot van enkele espressi. Het is me al eerder opgevallen hoe goed Bas zijn spullen onderhoudt, is met de Forte ook weer het geval. Heb veel gehad aan zijn adviezen, professioneel en to the point. Bedankt Bas.

Groeten Bert
Dalla Corte mini EX4+ (2009) || Baratza Forte || Baratza Virtuoso Preciso 685 || RB flat
Brew: Hario Scale || Abid Clever Dripper || Ubrew || Melitta filters || Bodum Bistro en Braun 3045 molen
Bonen: Blanche Dael (te lopen) || winkels via internet

Re: [VERKOCHT!] Baratza Forte BG 2016

7
Veel plezier er mee Bert!

En dank voor de koffie. Laat horen hoe het smaakt.