Re: Oops, I did it again...een Faema Lambro

33
Nelus schreef:Onder de motorkap
Ziet er goed uit...koesteren dat beestje.
Keyser schreef: Ik volg deze topic met bewondering. Erg mooi hoe je deze oude machine nieuw leven in blaast. Het inspireert mij ooit zelf eens een dergelijk project te starten.
Ben je overigens zelf technisch geschoold? Of heb je dit met ervaring en advies/voorbeelden op forums gedaan?
Dank voor de leuke woorden. Ik heb wel een technische achtergrond, maar het meest bruikbare daarvan is een analytische kijk op de zaken. Veel geleerd van andere pioniers zoals Paul Pratt en uiteraard door gewoon "doen".
Zie bijvoorbeeld deze:
https://www.home-barista.com/repairs/ga ... 20257.html

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

36
fransg schreef:Ik had geen flauw idee waar het hier over ging, dus heb e.e.a. opgezocht. Blijkt een soort verstandskiezentrekker te zijn waar geen tandarts aan te pas komt.

Erg mooi hoe, als alles goed gaat, al die onderdelen bijna gewichtsloos hun werk doen zonder dat er een mensenhand aan te pas komt (je hoort wel een man aan het werk, op de piano, maar die blijft buiten beeld)

Maar zitten er dan kogellagers in een espressomachine? Ik kan me voorstellen dat de boiler dan een goed toerental kan maken zonder dat die te heet wordt, maar de mijne heeft dat niet.
Mooie lagers van SKF, duurdere spul voor o.a. je fiets!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

39
LS.,
Bedankt voor de leuke reacties.
Ik heb vandaag het frame al kunnen ophalen bij de poedercoater. Ziet er weer fraai en als nieuw uit. Heb ook wat kleine delen laten poedercoaten, zodat straks alles weer strak in de lak zit.

Tweede foto geeft nog een een detail aan. Het frame zit namelijk vol met schroefdraad. In deze schroefdraad worden goedkope bouten gedraaid, omdat anders alles nagetapt moet worden. De bouten worden na het poedercoaten verwijderd.
Ben benieuwd naar de andere lopende acties (stralen boiler en bestelling onderdelen).
Wordt vervolgd, TY

Afbeelding

Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk