Wie heeft kennis over dit onderwerp: teveel/te weinig calcium, PH niet te laag? Voldoende mineralen, evt iets toevoegen?
Wil mijn decent espresso machine het perfecte water voeden ;-p

Berichtdoor martinierius » ma 02 dec 2019, 18:09
Berichtdoor DeepnGroond » ma 02 dec 2019, 18:47
Berichtdoor turboyeast » ma 02 dec 2019, 20:40
Dit is bijna regenwater. Zeer lage bicarbonaat, lage nitraat etc. In de regel zijn problemen met kalkafzetting te voorkomen door een TACC90 (totaal afzetbaar calciumcarbonaat) lager dan 0,6 mmol/l aan te houden. Agressiviteit van water wordt uitgedrukt als SI (verzadigingsindex) en moet in de regel hoger zijn dan -0.2. Ik zal hier deze week even op rekenen en toelichting geven.Ik zag deze montille bronwater 5l flessen in de lokale Delhaize.
Wie heeft kennis over dit onderwerp: teveel/te weinig calcium, PH niet te laag? Voldoende mineralen, evt iets toevoegen?
Berichtdoor martinierius » ma 02 dec 2019, 20:45
Berichtdoor turboyeast » di 03 dec 2019, 11:18
Berichtdoor martinierius » di 03 dec 2019, 15:51
Berichtdoor turboyeast » wo 04 dec 2019, 10:14
Yep, maar let op de zuurgraad van het water. Deze moet bij voorkeur rond de 7.5 liggen.Thx, als ik het goed begrijp gewicht in zuiver krijt/kalk toevoegen per liter?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Deze website is een onderdeel van Cookin’ Concepts en is dé online plek voor koffieprofessional en de thuisbarista. Hier vind je antwoord op al je vragen, lees je interessante reviews en hoor je het laatste nieuws.