druk vibiemme domobar valt weg

1
Sinds kort valt de druk bij het koffiezetten weg.
Wanneer ik de hendel over haal, loopt de druk op naar 9-10 bar en valt bijna direct weer weg aar een paar bar.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Espresso: Vibiemme domobar, Mahlkönig K30 vario
Filter: Gabi Master, Solis Scala 166
Roaster: Gene Cafe

Re: druk vibiemme domobar valt weg

3
Frans André schreef: vr 15 nov 2019, 19:57 Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik vermoed, op basis van jarenlange ervaring met deze dingen, dat er iets niet goed functioneert. Het betreft dan veelal een defect aan een of meer onderdelen, of er iets iets mis, dat komt ook voor.

Mij lukt het meestal wel zo'n machine te fiksen, doordat ik ermee langs een deskundige reparateur rijd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
fransg schreef: za 16 nov 2019, 10:55
Frans André schreef: vr 15 nov 2019, 19:57 Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik vermoed, op basis van jarenlange ervaring met deze dingen, dat er iets niet goed functioneert. Het betreft dan veelal een defect aan een of meer onderdelen, of er iets iets mis, dat komt ook voor.

Dat is wel een hele scherpe analyse, daar is geen speld tussen te krijgen ;)

Mij lukt het meestal wel zo'n machine te fiksen, doordat ik ermee langs een deskundige reparateur rijd.
Dat ga ik zeker ook doen. Ik ga het niet zelf proberen, ik weet waar ik geen verstand van heb :roll:
Espresso: Vibiemme domobar, Mahlkönig K30 vario
Filter: Gabi Master, Solis Scala 166
Roaster: Gene Cafe

5
Frans André schreef: za 16 nov 2019, 17:31
Dat is wel een hele scherpe analyse, daar is geen speld tussen te krijgen ;)
Ik heb er ook lang over na zitten peinzen
Frans André schreef: za 16 nov 2019, 17:31Ik ga het niet zelf proberen, ik weet waar ik geen verstand van heb :roll:
;-)

PS het forum doet ineene raar hier in de browser:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

8
GuidovW schreef: zo 17 nov 2019, 08:37 ....is wel erg off topic btw.... ;)
Aangezien het topic door de forumsoftware zelf wordt ondergesneeuwd, vind ik het wél on topic. Men kan namekijk het eigenlijke topic nauwelijks meer vinden temidden van de forum-kermis ;-)

9
fransg schreef:
GuidovW schreef: zo 17 nov 2019, 08:37 ....is wel erg off topic btw.... ;)
Aangezien het topic door de forumsoftware zelf wordt ondergesneeuwd, vind ik het wél on topic. Men kan namekijk het eigenlijke topic nauwelijks meer vinden temidden van de forum-kermis ;-)
Schermafbeelding 2019-11-17 om 10.13.07.png
Wordt het toch echt tijd om ook tapatalk te gaan misbruiken!
Afbeelding
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’