Re: Goede (echt) kleine maler gezocht...

22
bvds schreef:mee eens, het koffiecultuurcentrum verkoopt bijv. wel Ascaso en is daar erg tevreden over...vooral over de Ascaso molino i-1...
Koffiecultuurcentrum verkoopt geen Ascaso molens meer. Naar hun zeggen omdat :
'Dit komt vanwege enige technische problemen en ongemakken tijdens gebruik."
Isomac Zaffiro - ECM Casa - In de molen: Segafredo Extra Strong

23
OK dan, zij hebben de malers jaren geadviseerd en aangeboden, dus als zij deze nu uit het assortiment hebben gehaald, kan dat wat zeggen over de ascaso kwaliteit...tsja

...hoorde laatst dat Van Pommeren ook niet te spreken was over ascaso kwaliteit...

...maar wat is zakelijk belang? ben zelf wel van mening dat zowel het KCC als Van Pommeren in het algemeen eerlijke en betrouwbare adviezen geven..

...zef zou ik als het klein moet zijn bijvoorbeeld de Eureka MCI kopen...is alleen wel weer iets duurder!

;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

25
vind design minder belangrijk (veel minder) dan prestatie...en ja een vario is ook lelijk naar mijn smaak en een compak K3 ook...en als ik dan toch bezig ben: een nemox lux, iberital challenge, rocky en macap zijn ook niet moeders mooiste...

...je koopt een maler toch om mee te malen en niet om er de hele dag verliefd naar te kijken?

...volgens mij moet je eens bepalen wat nu precies je wensen, budget en prioriteiten zijn...en pas op dat goedkoop op de lange termijn duurkoop kan zijn...

...het is niet voor niets dat de serieuze thuisbarista's (zowel in Nederland als er buiten) bijna allemaal Mazzer's, Compak's en Macap's kopen (en wellicht Mahlkonig's als die Vario er tenminste een keer komt en niet alleen goed maalt, maar ook solide blijkt te zijn)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

26
Dat is echt een gewetensvraag. Als je mij vraagt is design belangrijker dan functionaliteit dan zeg ik nee maar design maakt toch zeker 40-50% uit van mijn beslissing om een aankoop te doen of niet. Of dit nu gaat om een maler, een TV of een lamp. Design is voor mij heel belangrijk. Heb thuis ook een hele mooie bank maar hij zit voor geen meter :mrgreen:

Eén van de mooiste malers vindt ik de i-mini van Ascaso. Eigenlijk vind ik de Macap's en Mazzers ook wel mooi om te zien zolang er maar niet zo'n vreselijke doser op zit. Mijn grootste bezwaar nu tegen een Macap MC4 of een Compak K3 is het formaat. Als ik zo'n formaat molen koop moeten er echt andere dingen van mn aanrechtje gaan verdwijnen...heel praktisch wordt dat niet.
Isomac Zaffiro - ECM Casa - In de molen: Segafredo Extra Strong

27
wellicht vindt je dan de quickmill 060 apollo een mooi maler...zag deze laatst staan bij de Golden Coffee Box in Baarn...ken de maler verder niet, dus kan weinig zeggen over de prijs-prestatie verhouding...

...en ja, ik ben ook wel een design liefhebber...maar vind bij een maler dat deze op de eerste plaats vooral goed moet kunnen malen...je wilt tenslotte toch lekkere espresso drinken nietwaar?

;)

30
Ik heb dit topic met aandacht gevolgd.
Zit zelf in dezelfde situatie. Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar de Quick Mill.
Heb hier al jaren een QM 820 staan (1984) en die werkt nog steeds fantastisch.
Ik ga er dan ook vanuit dat de Apollo (QM 060) dezelfde degelijkheid en kwaliteit heeft.
Voor ca 220,- is hij te verkrijgen dus ruim binnen de prijsklasse.