Re: Manufacture casa molen

11
Ja, dat zijn leuke machines, die kleine PV's. Maar ik denk dat ook hier, net als bij de Pavoni's cs., de maling wel zeer kritisch is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
Ja het is zover, ben gisteren bij van pommeren binnengewandeld om mijn tamper te laten zien die ik heb laten terug draaien naar 45 mm voor mijn pv export (zij hebben geen tampers van 45mm) En daar was net de eureka mci in chroom binnen gekomen. Na een espresso te hebben gedronken was ik om een super klein en mooi apparaat dat naar mijn idee prima maalt. Staat ook nog super naast de pv export op mijn kleine aanrecht. En nu oefenen oefenen en vooral genieten.
San Remo Capri 1 groep/Quamar t48
Ponte Vecchio Export/Fiorenzato t-80

14
Ja natuurlijk kan dat 339,- 20 euro duurder dan in duitsland, maar je krijgt 1 kilo superbonen dus per saldo ben je veel beter af. En geen transport, moet je wel in de buurt wonen. En je hebt goede service!
En dat vind ik erg belangrijk.

15
Dank je. Ik vind dat van Pommeren altijd best goede prijzen heeft en de service is volgens mij ook zeker OK. Bovendien woon ik in de buurt. Dus maar eens kijken binnenkort. Vind dat wel een mooi ding en prijstechnisch gezien is het ook een mooie optie. Bovendien zie je ze niet zoveel in NL.

16
Maar als je voor hetzelfde geld of minder, goede molens kan krijgen met iets zwaardere motoren en 58mm schijven i.p.v. 50mm, vind ik die Eureka eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige koop? Dan moet je dus wel heel erg zitten te wachten op het rechthoekige en compacte formaat.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

17
Spironski schreef:Maar als je voor hetzelfde geld of minder goede molens kan krijgen met iets zwaardere motoren en 58mm schijven i.p.v. 50mm, vind ik die Eureka eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige koop? Dan moet je dus wel heel erg zitten te wachten op het rechthoekige en compacte formaat.
en dan doel je denk ik op de compak K3 en macap malers? vind zelf de prijs ook best wel hoog, betaal je ook voor de afwerking en materialen denk ik...heb geen idee hoe het maalsel van zo'n eureka zich vergelijkt met de compak K3...wat specificaties lijkt het eerder op een demoka (duurder, maar beter afgewerkt) en ECM casa/Anfim (vergelijkbare prijs als Anfim, goedkoper dan ECM versie en wellicht ietsje beter afgewerkt en nauwkeuriger af te stellen door worm gear)...

...uiterlijk spreekt mij wel aan, vind het een leuk ding...neig alleen wel naar wat jij zegt: een compak/macap lijkt op papier toch wel een trapje hoger ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

18
Spironski schreef:Maar als je voor hetzelfde geld of minder, goede molens kan krijgen met iets zwaardere motoren en 58mm schijven i.p.v. 50mm, vind ik die Eureka eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige koop? Dan moet je dus wel heel erg zitten te wachten op het rechthoekige en compacte formaat.
Dat is wel weer zo ja. Ik had alleen het idee dat hij wel heel goed zou presteren omdat hij in Duitsland best populair is en ook met goede machines wordt gecombineerd. Ik had eigenlijk nog niet veel verder gezocht (er is ook niet heel veel over te vinden).

19
Jullie hebben absoluut gelijk, dat je voor die prijs ook zwaardere jongens aan kan schaffen.
Maar deze molen naast de chrome pv export past erg goed. Is zeer klein, redelijk stil en ik heb niets te klagen over maling. Maar ik moet nog een hoop leren met de pv.....en heb pas 1 soort boon gebruikt.
En bovendien is die k3 wel een doorn in het oog qua looks.... maar dat is voor iedereen anders.
En het oog wil ook wat.

20
Orrin schreef:
Spironski schreef:Maar als je voor hetzelfde geld of minder, goede molens kan krijgen met iets zwaardere motoren en 58mm schijven i.p.v. 50mm, vind ik die Eureka eigenlijk helemaal niet zo'n geweldige koop? Dan moet je dus wel heel erg zitten te wachten op het rechthoekige en compacte formaat.
Dat is wel weer zo ja. Ik had alleen het idee dat hij wel heel goed zou presteren omdat hij in Duitsland best populair is en ook met goede machines wordt gecombineerd. Ik had eigenlijk nog niet veel verder gezocht (er is ook niet heel veel over te vinden).
ALs je wilt weten hoe of wat, op papier is alles misschien erg makkelijk verklaarbaar, maar een bakkie doen uit de machines ter plekke zegt genoeg... daar kan geen mening tegenop, uiteindelijk drink jij die koffie iedere dag en moet jij er naar kijken......