GESLOTEN - Ultimo van Caffé Uno

1
Ultimo
Deze donkergebrande 100% Arabica uit Zuid- en Midden-Amerika is de mediterrane melange bij uitstek.

Wat zegt CaffeUno zelf over deze koffie?
"..De sterk gebrande koffie heeft een krachtig karakter, geroosterde nuances, een intense body en een heerlijke lange nasmaak. De koffie kan prima gebruikt worden voor de speciale momenten. Het is tevens een goede "doordrink koffie" voor de gehele dag.."

Maar wat vind jij?
Interesse om deze koffie eens uit te proberen en daarna je bevindingen te plaatsen in dit topc? Stuur dan hier je naam en adresgegevens >

Afbeelding

Re: GESLOTEN - Ultimo van Caffé Uno

7
Zojuist het pakketje binnen gekregen!
Mooi briefje erbij met gegevens van branding en herverpakking!

Er zit nog een kleine hoeveelheid andere bonen in mn maler, dus ik denk dat ik er morgen aan kan beginnen!

Caffe Uno (Simon) iig heel erg bedankt!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: GESLOTEN - Ultimo van Caffé Uno

8
De Bonen:
Vrij donker gebrandde bonen, zodat ze aardig vettig zijn. ruiken lekker!
wat opvalt is dat er zo hier en daar ook een duidelijk lichtere boon tussen zit, niet geheel gelijkmatig dus.

mijn proefnotities:
Espresso:
mooi donker crema, aardig gebrandde smaak, wel te verwachten, mooi bitter, maar niet tè. Naar mijn idee mist hij wat body "in het midden" ? (lekker vaag ;))

Cappucino:
Hier is hij duidelijk beter voor!
Hij houdt zich mooi staande in de melk, met een lekkere bittere bite. Wat de boon mist, vult de melk aan.
Mooi gebrandde smaak met een beetje choco. Wel tegen de grens aan wat gebrandheid betreft naar mijn idee, maar er zeker niet over zoals de ristretto-branding van Blanch Dael!
Lekker!

Fotootje:
Afbeelding


CaffeUno bedankt!
:)
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: GESLOTEN - Ultimo van Caffé Uno

9
@ rbenus

Kan je even wat meer uitleg geven over hoe je deze koffie zet?
Gebruik je een 14, 17 of 21 gr filterbakje? Heb je een PID en zo ja op welke temp zet je die.

Het resultaat dat je hierboven toont ziet er heel anders uit dan bij mij. Ik zet hem op 102° (92 in de boiler) met 14gr. Het resultaat is niet je dat. Erg bleke crèma en zeer bittere espresso.

Ik blijf nog even met wat variabelen spelen voor ik m'n review post. Ik heb het gevoel dat ik het beste er nog niet uit gehaald heb.

Re: GESLOTEN - Ultimo van Caffé Uno

10
Heerlijk, ook zojuist een geurig pakketje gekregen. Ik rook de koffie door de envelop heen. :shock:

De extra informatie maakt het een compleet geheel.

Nog eventjes het laatste beetje koffieboontjes opmaken uit de mazzer en dan gaan we starten met proeven. De crema van Rbenus maakt me zeer nieuwsgierig. Mijn review volgt snel.

Adios Sanne
Leg nou nog een keer uit hoe je dat precies doet.....vervelen