Re: Wat drink je nu?

1761
we tigers schreef:
AB1CF152-0AD8-421E-842D-A510A5F5E340.jpeg
Volgende boom die ik had besteld bij Dark Arts in London. “Epstein Didn’t Kill Himself”
Bonen uit Colombia. Smakelijk spul. Maar de volgende bestelling gaat gewoon weer even naar Amstelveen.
Dat was toch de manager van The Beatles?

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

1763
fransg schreef:Inderdaad

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brian_Epstein

Omdat niemand (behalve bejaarden) meer weet wie de Beatles waren denk ik dat ze Jeffrey Epstein bedoelen

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Epstein
Sommige bejaarden dachten ook zo
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

1765
gilleko B. schreef:Ik word 58 in mei
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Ik bedoelde mezelf.... 49 ben ik
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

1767
robertp schreef: ma 17 feb 2020, 13:43 Misschien iets te vroeg omdat ik het nog niet daadwerkelijk aan het drinken ben maar heb bij Harvest een zakje Wendelboe weten te bemachtigen.

Nu al zin in morgenochtend.

WhatsApp Image 2020-02-17 at 12.51.58.jpeg
klinkt lekker, denk dat je die als espresso drinkt?

hoe smaakt zon fruitige koffie met melk eigenlijk?
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

1768
casper31 schreef: ma 17 feb 2020, 18:20
robertp schreef: ma 17 feb 2020, 13:43 Misschien iets te vroeg omdat ik het nog niet daadwerkelijk aan het drinken ben maar heb bij Harvest een zakje Wendelboe weten te bemachtigen.

Nu al zin in morgenochtend.

WhatsApp Image 2020-02-17 at 12.51.58.jpeg
klinkt lekker, denk dat je die als espresso drinkt?

hoe smaakt zon fruitige koffie met melk eigenlijk?
Deze bonen zijn gebrand voor het zetten van filterkoffie! Excuus ik zou niet weten hoe een dergelijke koffie zou smaken met melk. :D

1769
Ik ben verschillende koffiebonen aan het proberen in mijn Jura
Na eerst de kilo huismerk (crema) opgemaakt te hebben van de verkoper zijn we nu begonnen aan Grand Maestro Italiano – Original.
In eerste instantie vond ik hem een beetje te doorzichtig, maar na de maling een beetje fijner gezet te hebben en 5 mil water minder (zit nu op 25 mil p espresso) vind ik hem wel lekker (bittere lekkere nasmaak).
Afwachten wat mijn vrouw ervan gaat vinden (drinkt alleen lungo).
Maar vind het geen verkeerde koffieboon tot nu.

Iemand ook ervaring met deze boon?

1770
wim63 schreef: di 18 feb 2020, 16:15 Ik ben verschillende koffiebonen aan het proberen in mijn Jura
Na eerst de kilo huismerk (crema) opgemaakt te hebben van de verkoper zijn we nu begonnen aan Grand Maestro Italiano – Original.
In eerste instantie vond ik hem een beetje te doorzichtig, maar na de maling een beetje fijner gezet te hebben en 5 mil water minder (zit nu op 25 mil p espresso) vind ik hem wel lekker (bittere lekkere nasmaak).
Afwachten wat mijn vrouw ervan gaat vinden (drinkt alleen lungo).
Maar vind het geen verkeerde koffieboon tot nu.

Iemand ook ervaring met deze boon?
Nee, geen ervaring mee. Maar probeer eens een écht vers gebrande boon. Dikke kans dat die beter scoort dan 'niet verkeerd'. Heb zelf nog de tijdelijke Peru van Brandzaak in de maler. Uitermate jammer dat die niet meer in het gamma zit...
Quickmill 2820 / Carimali M1