Re: Wat drink je nu?

1794
mr Blanc schreef:Begonnen, op advies van Cremalover om wat donkerder gebrande bonen te kopen, aan Italiano van Fascino (met de actie gratis verzenden vanaf 15 euro). Eindelijk weer de pit die ik zoek, lichter gebrand is toch niet echt mijn ding. Btw branddatum was echt erg vers max 2/3 dagen oud TOP!!!

Zo te lezen ben je jammergenoeg gelijk aan die bonen begonnen, als je eerst maar een weekje geduld had gehad, dan zou je koffie nog veel beter op smaak zijn geweest.
Ik ben geen voorstander van Crema toria brandingen, maar dit moet echt beter kunnen, mijn lichte brandingen laat ik flink rusten, het ligt aan de soort en type boon, maar tussen de 10 en 14 dagen zit je pas aan de top van de smaak, we zijn nu een Cuba aan het gebruiken, die begon in de derde week pas echt goed op smaak te komen.

De betreffende koffie;
ALTURA LAVADO

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

1796
@3aan schreef: za 21 mar 2020, 08:08
mr Blanc schreef:Begonnen, op advies van Cremalover om wat donkerder gebrande bonen te kopen, aan Italiano van Fascino (met de actie gratis verzenden vanaf 15 euro). Eindelijk weer de pit die ik zoek, lichter gebrand is toch niet echt mijn ding. Btw branddatum was echt erg vers max 2/3 dagen oud TOP!!!

Zo te lezen ben je jammergenoeg gelijk aan die bonen begonnen, als je eerst maar een weekje geduld had gehad, dan zou je koffie nog veel beter op smaak zijn geweest.
Ik ben geen voorstander van Crema toria brandingen, maar dit moet echt beter kunnen, mijn lichte brandingen laat ik flink rusten, het ligt aan de soort en type boon, maar tussen de 10 en 14 dagen zit je pas aan de top van de smaak, we zijn nu een Cuba aan het gebruiken, die begonE in de derde week pas echt goed op smaak te komen.

De betreffende koffie;
ALTURA LAVADO
Je chargeert.Een donkerder en meer op smaak gebrande boon is natuurlijk niet gecremeerd.

1798
Prachtig! Vooral kleur van espresso

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

1799
Iets anders
Afbeelding
.... voorlopig op gas ipv in zandbak.
.... en mijn soepje wordt beter en beter.
Prachtige Ethiopië natural bonen van Hoofdkwartier, zelfgebrand voor espresso.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/