Re: Izzo Alex Duetto

81
Joep schreef:
Ok, thanks. Ik probeer t eerst wel ff met dat nieuwe stoompijpje, zo'n ander tipje kan altijd nog.

Is 57 euro voor Mazzer Major schijven een beetje okee?
Onderwerp gesplitst naar eigen draadje in het Maler subforum: "Mazzer Major schijven vervangen"
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

82
[
Joep schreef:Kleine filtertjes voor aan de aanzuigslang in de watertank.
Moesten kleintjes zijn, want het gat van het reservoir is vrij klein.
Ben 3 maanden in het bezit van een Izzo Alex Duetto. Ik heb de kleine filtertjes ook geprobeerd. De pomp maakte in dat geval een aanzienlijk zwaarder geluid. Inmiddels van deze filtertjes afgestapt.

83
NielsB schreef:Het stoompijpje wordt net boven het tuitje zo vreselijk warm dat de melk daar gewoon begint te koken. Is prima voor de grote bellen-productie. En de hoek van de knik is te scherp. Het is gewoon een onding!

Die van de Expobar Brewtus moet er volgens mij ook op passen en is prima!

Halleluja wat een verschil! Ik heb net het nieuwe stoompijpje geïnstalleerd en heb meteen weer het microfoam dat ik gewend was van de trage Elektra, maar niet kon bereiken met het oude stoompijpje van de snelle Duetto.

Iedereen meteen Duetto:Vervang je stoompijpje!!!!

Dit lijkt er veel meer op (nog niet perfect maar flink in de buurt)!

Afbeelding
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

84
Maar ligt dat niet meer aan het tuitje dan aan het hele pijpje? Je zou toch ook eventueel alleen het tuitje kunnen verwisselen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

87
Thanks, het is echt een gigantisch verschil.
Frapant dat zo'n matig ding geleverd wordt op een apparaat van 2000 euro trouwens...
Het beter richten heb ik nog niet echt gemerkt. Hij is een cm langer ofzo. De cold-touch is wel ideaal.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

88
Hierbij mijn duit in het zakje. In afwachting van mijn nieuw dubbelwandige stoompijpje die ik zaterdag bij Sebastiaan ga oppikken, heb ik vandaag eens uit nieuwsgierigheid een cocktailprikker in 1 van de gaatjes gepropt om te zien wat er gebeurt.

Ook ik verklaar: verschil van dag en nacht, voor het eerst een echt heerlijke romige cappuccino met microfoam; waanzinnig!