Re: Izzo Alex Duetto

21
Ik denk dat die schroefdraad maar één keer in een rondje 'pakt'.

Ik dacht dus dat 0 wel het nulpunt was, daar ik altijd in het '1-gebied' maalde.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

22
Voordat ik mijn maler schoon had gemaakt zat ik altijd rond de "3" te malen, na de schoonmaakbeurt zit ik bij de "8", een halve slag verder, vandaar. Kan me ook nog voorstellen dat het per type/jaartal verschilt. Hoe dan ook: de +/- 25 seconden van je doorloop zijn maatgevend, niet welk cijfertje er op je kraag staat.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

23
Misschien doet het niet terzake maar toch, is de schroefdraad goed schoon? Ik heb bij mijn Mazzer een paar keer gehad dat de schrijven niet goed op elkaar wilden. Uiteindelijk zat 'm dat in de schroefdraad van de bovenste maalschijfhouder. Daar gaat veel troep tussen zitten die je er tussenuit moet peuteren. Een beetje kranenvet erop helpt ook om het soepeler te laten verlopen.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

Re: Mazzer Major schijven vervangen

24
Bedankt Spironski voor de afsplitsing.

@Marmz
De schroefdraad heb ik schoongemaakt, en even ingevet met wat wd40.
Ik kon de schijven ook tegen elkaar krijgen, dus dat was het probleem niet.
Zodirect even verder proberen.

Edit, zo, ingeregeld, ik zit nu op stand 3 blijkbaar :)

Gelukkig had ik nog oude baggerkoffie liggen om het ding in te regelen, er gaat nogal wat koffie doorheen voor je hem goed hebt!
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Re: Mazzer Major schijven vervangen

25
Edit, zo, ingeregeld, ik zit nu op stand 3 blijkbaar :)

Gelukkig had ik nog oude baggerkoffie liggen om het ding in te regelen, er gaat nogal wat koffie doorheen voor je hem goed hebt!
Ik heb altijd een pot oude bonen staan om mijn molen weer mee in te stellen. Het fine-tunen moet allicht wel met de gewenste bonen zelf, maar het scheelt toch behoorlijk in het weggooien van lekkere koffie.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder