Re: Even voorstellen
12Keyser schreef: vr 10 apr 2020, 10:08 Ik vond hem wel lekker Frans! Niet te hard over jezelf oordelen

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
13Zo is het. Kritisch zijn naar jezelf moet.fransg schreef:....
Ik citeer even Blaise Pascal. Zijn bekendste uitspraak hierover is: ‘al het ongeluk van mensen komt voort uit één ding: ze kunnen niet rustig stil blijven zitten in een kamer’ (dit was ver voor Corona een uitspraak van hem!). We blijven maar bezig, zodat we niet nadenken over hoe zinloos ons bestaan is. Gelukkig én rustig zijn is volgens hem niet voor lang mogelijk, omdat je je dan al snel zou realiseren hoe zinloos het is dat je gelukkig bent, wat je weer ongelukkig zou maken. Daarom zijn we constant op zoek naar verstrooiing, en verzinnen we steeds weer nieuwe manieren om onszelf af te leiden.
En DIT is nu precies waarom ik koffie en brood bakken leuk vind, omdat het ook vaak mislukt of nét goed genoeg is en dus beter kan.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
14Zeer wijs!bobbee schreef: vr 10 apr 2020, 10:51 En DIT is nu precies waarom ik koffie en brood bakken leuk vind, omdat het ook vaak mislukt of nét goed genoeg is en dus beter kan.
Aanrader: "How to fail" podcast: https://www.elizabethdayonline.co.uk/podcast
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
15En dat doet mij weer denken aan
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zen_en_de ... ronderhoud
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zen_en_de ... ronderhoud
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
16Leuke links!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
18Haha heerlijk hoe al die fantasie op hol gaat en we offtopic gaan.
Het blijft toch een uitdaging om het forum te verlaten met koffie-advies, maar zonder nieuwe levenswijsheden. Positief gezien krijg je het er maar gratis bij. Maar wel met de ongevraagde wijsheid dat een koffie-veteraan zelfs ontlasting door zijn Pavoni weet te krijgen en het kon omtoveren tot soep.
Het kan niet anders dan dat de Pavoni een erg sterke alleskunner is.
Het blijft toch een uitdaging om het forum te verlaten met koffie-advies, maar zonder nieuwe levenswijsheden. Positief gezien krijg je het er maar gratis bij. Maar wel met de ongevraagde wijsheid dat een koffie-veteraan zelfs ontlasting door zijn Pavoni weet te krijgen en het kon omtoveren tot soep.
Het kan niet anders dan dat de Pavoni een erg sterke alleskunner is.
19We zijn nergens off topic gegaan. Alles, maar dan ook alles is koffie gerelateerd. Alles in synergie met elkander!
20Prachtige wijsheden en alles staat idd in verbinding met elkaar.
Ik heb een Pioneer platenspeler uit de jaren 70, met lp's luister je anders naar muziek. Je moet er moeite voor doen, je gaat er voor zitten.
Een hevelmachine, daar moet je moeite in steken om een lekkere kop koffie uit te krijgen, je gaat er aan staan en drinkt vervolgens zo bewust mogelijk je kop leut.
Je creëert met fantastische bonen poep of als je het onder de knie hebt creëer je met poep lekkere koffie...
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ik heb een Pioneer platenspeler uit de jaren 70, met lp's luister je anders naar muziek. Je moet er moeite voor doen, je gaat er voor zitten.
Een hevelmachine, daar moet je moeite in steken om een lekkere kop koffie uit te krijgen, je gaat er aan staan en drinkt vervolgens zo bewust mogelijk je kop leut.
Je creëert met fantastische bonen poep of als je het onder de knie hebt creëer je met poep lekkere koffie...
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk