Re: Koffiezetten met koud water

2
Bonjourno mede koffie drinkers.

Ik ken deze methode van koffie zetten al een tijdje.
De naam waaronder ik deze methode ken is de Toddy koffie.
Ik heb deze methode ooit eens uit een boekje gehaal; kan nu niet zo gauw op de naam komen van het boek. Ik gebruik een verhouding van 1deel grof gemalen koffie op 2 delen water.
Doe de koffie in in pan of pot en doe hier het koude water bij roer het geheel goed door. Voor ik ga slapen roer ik het dan naog een keer door. de volgende dag filter ik de kofie met een fijne zeef en de koffie is dan klaar voor gebruik. Mijn kinderen vinden hem dan lekker met koude melk. Maar je kan er ook warm water bij doen of wat je lekker vind. Het is een leuke manier om te proberen zeker op een camping of ergens anders waar je geen espresso bij de hand heb.

Renzo
Rocket Giotto (made in Italy) Anfim super best

Re: Koffiezetten met koud water

4
Bij het zien van het filmpje twijfelde ik eerst aan de datum: was het bijna 1 april? Daarna wist ik niet of ik moest lachen (aaahhh!) of gruwelen. Toen moest ik denken aan de keer dat ik in de VS met een vriend op vakantie was, en we op een gegeven moment bij een ontbijt in een diner niet konden uitmaken wie van ons de thee, en wie de koffie had, het leek precies op elkaar; rare Amerikanen.

Maar ik moet zeggen dat ik het systeem niet ken en er ook nooit koffie uit heb gehad. Ik kan er dus ook niet over oordelen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder