Onderdelen Mazzer SJ kopen: waar?

1
Zoals een aantal van jullie hebben gelezen, heb ik laatst voor weinig een Mazzer Super Jolly gekocht van Marktplaats. Prima ding op zich, alleen heb ik twee 'probleempjes': ik heb geen portafilter-houder/fork, en ik vind de hopper wel erg hoog. Daarom zou ik graag een fork en een kleinere hopper. Ik heb gelezen dat de hopper van de Mazzer Mini ook op de SJ past, en er is nog een Mazzer Mini Short die ook zou passen (staat op espressoparts.com ). Maar ergens anders lees ik weer dat het juist niet past. Dat zou te maken hebben met een beveiliging die 'ingedrukt' moet worden door de hopper, en de Mini-hopper is daarvoor te klein. Maar die beveiliging heeft mijn SJ geloof ik niet, het is een ouder model.. Daarom ten eerste de vraag: past het nou wel of niet? Ik denk van wel, maar even zeker weten is wel handig :p

En dan het tweede punt. Ik ken espressoparts.com , maar aangezien het dan uit Amerika moet komen ben ik nog eens 40€ verzendkosten kwijt bij 50€ aan spullen: vind ik het niet waard. Dan is er espressoparts.co.uk, maar die hebben de Mini hopper niet (en ook de Short niet). Verder ken ik nog http://www.espressoxxl.de" onclick="window.open(this.href);return false;, maar ook die heeft de hopper niet..

Dus: weet iemand een webwinkel in de EU of een fysieke winkel (in Noord-Holland of Zuid-Holland) waar ik deze spullen kan kopen?

Re: Onderdelen Mazzer SJ kopen: waar?

3
Wil je per se een hopper? Ikzelf gebruik een brede jam-trechter uit de kookwinkel, werkt en past prima. En uiteindelijk passen de bonen ook gewoon in de kraag van de SJ als je de hopper verwijderd hebt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Oh? Dat is leuk :P Daar ga ik dan eerst even kijken.. Zou toch best veel geld schelen. Bedankt voor de links! Helaas heeft die engelse shop geen portafilter-fork.. Tsja, beetje jammer, maar die zou ik dan uit Duitsland kunnen halen.

Toch nog even een vraagje over die portafilter-fork: zo'n ding ziet er wat klein uit op het plaatje, en als ik me dat moet voorstellen op mn SJ, lijkt het me dat ie veel te laag komt... Lijkt dat maar zo, of hangt ie gewoon laag?

5
Ik zou überhaupt een nieuw stel gaatjes boren, zoals ik al eerder schreef: een beetje naar links. En als je geen vork kan vinden kan ik me ook nog voorstellen dat je zelf iets fabriekt, zoveel stelt zo'n vork nu ook weer niet voor.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder