Re: De beste koffiemaler voor espresso van rond de € 550,--

21
De rocky is niet alleen langzaam maar ook niet zo heel erg goed. Dat is mooi want dan zul je al snel verbetering bemerken en ik denk dat zo'n sm97 je al heel erg blij gaat maken. Al is het alleen al doordat je zult merken veel minder vaak de maalgraad te moeten bijstellen. De instelling is getrapt maar dat kun je oplossen door wat meer of minder koffie te doseren. Alleen zit je met de retentie maar dat heb je ook al met de rocky.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

24
Ben ik met je eens en ook is het niet zo, wat hij zegt, dat je met een timer steeds exact dezelfde hoeveelheid maalt want als je iets grover gaat malen komt er in dezelfde tijd (veel) meer uit.

Als ik zoiets op video zou uitleggen zou het weliswaar véél juister zijn, echter dan zou niemand van de doelgroep het filmpje tot het einde bekijken. Men zou al snel afhaken, roepende "als het zo moet laat dan maar."
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

26
Het met mag blijkbaar want het is een winkel. En dan zijn wij er om het corrigeren. Hoewel je daar ook voorzichtig mee moet zijn want als zo'n bedrijf als van Pommeren, een fenomeen in de omgeving, het zegt dan neemt de consument het eerder van hun als de waarheid aan...
Zo hebben ze ook een post voor de Rancilio Sylvia.
Daaronder staat;
"De voordelen van de rancilio sylvia" en dan 3 voordelen opgesomd.
De nadelen slaan ze even over.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

28
Keyser schreef: di 14 apr 2020, 14:57 Klopt betreft grover malen en tijd. Maar ook bij zelfde instellingen had ik soms dat het per dag verschilde. Het was nooit echt precies. Ik dacht altijd dat temperatuur/vochtigheid ermee te maken had. Dat klinkt tenminste een beetje wetenschappelijk en dat zorgde voor gemoedsrust.
Afbeelding
Ik gebruik die mogelijkheid niet eens.Ik maal op het oog.Als de berg koffie ongeveer hoog zat is stop ik.