Re: Super Caimano is binnen!

13
Dag NielsB en Spironski

Sorry dat ik hier binnenval, maar hoop toch nog wat te mogen vragen.
De Compak K6 die op marktplaats aangeboden wordt, vinden jullie dat ik daarvoor moet gaan?
Stel dat ik een VBM Super RVS of een gelijk apparaat koop, is het dan een goede koop?
Of zouden jullie toch voor anders gaan? De prijs is nu rond de 250 euro, wat voor een molen niet veel geld is. Nieuw kom je voor een goede molen (zoals ik denk te begrijpen obv de topics) toch op 600 euro. Als deze molen (die kost nieuw ook zeker zoveel) qua eigenschappen ook goed is, zouden jullie het dan doen? Of koop ik dan binnen een jaar alweer een andere?

Bedankt alvast,

14
Jeroen/Mario, het is een openbaar forum hoor, iedereen kan posten ;) .

Wat betreft die K6: ja, mooie molen, waaraan je voorlopig denk ik wel genoeg zult hebben. Past ook bij zo'n Vibiemme. Wil je nog beter dan zal je minstens zoiets als de Super Caimano, een Mazzer Major/Robur, een macap MXK of een Compak K10 moeten nemen. En die zie je zeer zelden 2-de hands te koop aangeboden en nieuw zitten ze rond de €1000 of nog hoger. Dus voor €200-250.... zit je niet verkeerd! :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

15
Spironski schreef:Ja, mooie strakke molen hoor,.... maar ehh, waarom staat die Duetto weer in Londen?
Nee, de molen staat weer in Londen. Het zat me toch niet lekker. Zonder bonen in de molen trilt de motor enorm. Alsof de wielen van je auto niet zijn uitgebalanceerd. Ik denk dat ie toch is gevallen. Plat op een zijkant. Niks gebroken, maar wel de motor ontwricht. Vermoed ik....
CT2 Mizen98 LS80

16
jmg_c schreef:Dag NielsB en Spironski

Sorry dat ik hier binnenval, maar hoop toch nog wat te mogen vragen.
De Compak K6 die op marktplaats aangeboden wordt, vinden jullie dat ik daarvoor moet gaan?
Stel dat ik een VBM Super RVS of een gelijk apparaat koop, is het dan een goede koop?
Of zouden jullie toch voor anders gaan? De prijs is nu rond de 250 euro, wat voor een molen niet veel geld is. Nieuw kom je voor een goede molen (zoals ik denk te begrijpen obv de topics) toch op 600 euro. Als deze molen (die kost nieuw ook zeker zoveel) qua eigenschappen ook goed is, zouden jullie het dan doen? Of koop ik dan binnen een jaar alweer een andere?

Bedankt alvast,
Hoi Jeroen,

Ik dacht met de Mazzer Mini E een super molen gekocht te hebben. Ik heb 'm na 7 weken verkocht. Je kan er echt hele lekkere kofife mee maken. Maar de extra dimensies die een grote molen aan de koffiesmaak toevoegt miste ik toch al heel snel. Ik vermoed dat de K6 ook in deze catagorie valt. Erg lekker, maar geeft nog niet alles wat een boontje te bieden heeft. Mijn broertje heeft een set met een Brewtus III en een Mini E met titanium SJ schijven en vindt het prima. En hij heeft gelijk. Daarentegen rijdt hij dan weer in een Audi S4 en neem ik genoeg met een VW Caddy en sinds zaterdag een Renault Megane dizzel uit 2003. Dus ik denk dat het van jouw eigen verwachtingen afhangt.

Succes!!
CT2 Mizen98 LS80

17
Dag heren,

Ik ben overtuigd van het belang van goede koffiemolen, maar (nog) niet bereid 800 euro voor een mazzer Major, Caimano Super neer te leggen (en wel voor het espresso apparaat, maar goed, dat is pure emotie). Dus ben ik gegaan voor deze K6 (235 euro).
Ik ga er vanuit dat hij goed is en dat ik hooguit nieuwe maalschijven moet plaatsen (Gelijk als voor een kwartje op de 1e rang willen zitten). Dit zal zeker de komende tijd volstaan en als ik nu ook nog ooit eens een superaanbieding tegenkom, van de hele grote jongen, dan is dat leuk en zal ik dat wel een keer doen, maar zoals jullie zeggen, de kans ik heel klein dat die 2-hands aangeboden worden. Ik heb nog wel even op de Italiaanse ebay gekeken, daar vind je soms 2e hands molers die in bars zijn gebruikt (maar dan ook vast wel intensief).

Dus molen is nu gekozen. Nu zaterdag wil ik nog wat machines bekijken en daarover beslissing maken.