Jij hebt volgens mij die prachtig vorm gegeven handmaler gehad, en zelfs "handloos" gemaakt. Volgens mij gebruik je deze niet meer. Zaten er ook nadelen aan. N.B.Ik zelf zou deze molen zo als sculptuur in mijn huiskamer zettenAfbeelding
De HG One maalt zonder motor heel erg zwaar omdat er geen versnelling op zit zoals bijvoorbeeld wel bij de Kinu M68. Met motor is dat probleem van de baan. Zo'n motor heeft natuurlijk wel invloed op de looks. Maar ik zou zeggen functie gaat voor vorm.
Echter, de HG One blinkt niet per definitie uit op het onderdeel "alignment". En de nieuwere modellen zijn volgens mij niet zo goed uit te lijnen.
In plaats van een nieuwe HG One + motor zou ik zonder twijfel voor de Lagom gaan. Die is namelijk ook top voor lichtere branding en filter. De Mazzer Robur schijven komen vooral tot hun recht voor medium en dark roast espresso.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs