Daar is ie dan. Mijn geliefde La Peppina welke ik een jaar of 5 geleden van Francesco in Italie heb overgekocht.
Het is na de leerzame hevel periode tijd om mijn geluk weer eens (even?) te beproeven in de automatiek. De maler (Atom 65) heb ik al en de MaraX is onderweg :p Zou het liefst de Peppina ergens in de woonkamer als decor stuk willen neerzetten maar gezien de cult status, wil ik een andere koffieliefhebber ook het plezier van deze hevel gunnen.
De Pep is in goede conditie. Gebruikssporen uiteraard maar werkt prima. Via Francesco is een extra set ringen en schroefjes meegeleverd welke nog niet gebruikt zijn. De zachte originele schroefjes zitten dus nog in de kop/douchezeef. Wordt verder geleverd met enkel en dubbel filterbakje, doseringslepel, analoge temp meter en de originele plastic tamper (die eigenlijk echt heel goed werkt ..haha)
Mods:
In de veer houder onder het piston (1114 op de blown view) heb ik een rondje hittebestendig stroomdraad geplaatst om de veer wat meer ingedrukt te krijgen in rust stand. Hij drukt hierdoor iets harder (6,5 / 7 bar?) bij hevel actie. Je kan dit stukje draad natuurlijk gewoon weghalen indien gewenst.
Opmerkingen:
Het schroefdraad van de inbus schroef achter de kop is beetje dol. Schroefje zelf zit er wel in maar kan niet aangedraaid worden. Aan de achterkant zit ie echter goed vast waardoor er geen speling is op de kop t.o.v. de voet.
Set wordt weer in gebruik genomen (geen verkoop meer)
La Peppina niet meer te koop
1
Laatst gewijzigd door diems01 op ma 15 jun 2020, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Kinu Phoenix / Isomac Zaffiro