Timemore C2 handmaler voor Bialetti

1
hallo,

aangezien ik met voorgemalen supermarkt koffie eigenlijk alleen maar bittere koffie krijg uit mijn Bialetti ben ik opzoek naar een betaalbare handmaler.
Nu kwam ik uit bij Timemore, die sinds kort de C1 hebben vervangen voor de C2 (volgens mij is het verschil dat er minder plastic in zit)

Zou dit een goede maler zijn om minder bittere koffie te krijgen en zo verse bonen te kunnen malen?

https://nl.aliexpress.com/item/10000022 ... web201603_

Re: Timemore C2 handmaler voor Bialetti

2
Van Pommeren verkoopt deze ook voor uit mijn hoofd 79 euro. Voor het geld een top malertje. Ziet er ook leuk uit. En licht en klein.

Voor espresso en frequent fijn malen zou ik echter gaan voor een iets zwaardere constructie. Zoals bij voorbeeld Kinu. De C2 is vooral een concurrent van de Aergrind.

Voor zo nu en dan gebruik met de Bialetti is de C2 een prima keuze lijkt me.

Mocht je interesse hebben dan heb ik nog een Helor 101 in de aanbieding voor 150 euro incl. verzend.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

3
bvds schreef: do 18 jun 2020, 14:13 Van Pommeren verkoopt deze ook voor uit mijn hoofd 79 euro. Voor het geld een top malertje. Ziet er ook leuk uit. En licht en klein.

Voor espresso en frequent fijn malen zou ik echter gaan voor een iets zwaardere constructie. Zoals bij voorbeeld Kinu. De C2 is vooral een concurrent van de Aergrind.

Voor zo nu en dan gebruik met de Bialetti is de C2 een prima keuze lijkt me.

Mocht je interesse hebben dan heb ik nog een Helor 101 in de aanbieding voor 150 euro incl. verzend.
Volgens mij zijn ze daar allemaal uitverkocht.
Gebruik zal hooguit 1-2x per week zijn, dus wil het ook niet te duur maken! :)

5
Koffiekanon schreef: do 18 jun 2020, 08:36 hallo,

aangezien ik met voorgemalen supermarkt koffie eigenlijk alleen maar bittere koffie krijg uit mijn Bialetti ben ik opzoek naar een betaalbare handmaler.
Nu kwam ik uit bij Timemore, die sinds kort de C1 hebben vervangen voor de C2 (volgens mij is het verschil dat er minder plastic in zit)

Zou dit een goede maler zijn om minder bittere koffie te krijgen en zo verse bonen te kunnen malen?

Ik heb een timemore C1. Gelieve mij daarvan de plastic onderdelen aan te wijzen.Nul! Alleen heb ik voor de versie met plexiglas opvangbakje gekozen.Voor hetzelfde geld had ik hout kunnen hebben. Ding is volledog van aluminium en RVS en mooi hout.
Ik gebruik hem ook voor mijn bialetti.Maar espresso gaat ook heel goed.

6
cremalover schreef: do 18 jun 2020, 20:40

Ik heb een timemore C1. Gelieve mij daarvan de plastic onderdelen aan te wijzen.Nul! Alleen heb ik voor de versie met plexiglas opvangbakje gekozen.Voor hetzelfde geld had ik hout kunnen hebben. Ding is volledog van aluminium en RVS en mooi hout.
Dan ga ik die bestellen! Bedankt

7
Koffiekanon schreef: do 18 jun 2020, 21:54
cremalover schreef: do 18 jun 2020, 20:40

Dan ga ik die bestellen! Bedankt
Ik ben enorm goed in het maken van video produkties. :mrgreen: :?
Als je wil maak ik een video waarin ik het ding demonteer?
Laatst gewijzigd door cremalover op vr 19 jun 2020, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.