Dat de pre-infusie lang kan duren herken ik wel. sterk afhankelijk van fijne maling. En vreemd genoeg duurt het langer bij het tweede kopje. Ook al doe ik een korte flush en een beetje stoom afblazen tussen de twee kopjes - of niet. Tweede duurt altijd langer, ook tragere doorloop. Kennelijk toch minder druk?
hm, ja ik heb die opmerking eerder gelezen van die halve slag en dan doorhalen. Halve felini move?
Maar vraag me af of ik het goed begrijp.
Als je langzaam naar beneden gaat, hoor je bij de PV 'pfssht' als het water op de puck spuit. Ik houd de hendel dan omlaag en wacht (en wacht.. en wacht... afhankelijk van de maling soms 3 sec, soms 15 sec) tot het begint te druppelen, dan langzaam hendel omhoog laten komen, tegenhouden tot veer snelheid bereikt.
Nu zeggen jullie dus halve feline move, bij de pre-infusie. Dus dan, hendel langzaam omlaag en bij de ' pfshht', meteen de hendel terug omhoog stukje zodat het water niet meer op de puck spuit? Hoe maakt dat de pre-infusie sneller dan? Er zit toch minder water op de puck?
En, omdat je de kamer niet meteen laat vollopen bij de pre-infusie, loop je dan niet meer risico op een gebroken puck?
Overigens houd ik mijn puck relatief klein. na licht tampen is ie 80% vol denk ik. de rand van vernauwing tamper is 1 mm boven de rand van PF.
Re: Pv export gemiste slag... Of zoiets
21Ponte Vecchio Export 2019 black - Eureka Specialità black - Standard & Naked PF