Gefröbel met La Peppina

1
LS.,
Nu heb ik eindelijk een Peppina, maar mis het dubbele filterbakje. Ik heb inmiddels begrepen dat Francesco Ceccarelli filterbakjes van de Ponte Vecchio kan leveren, die ook zouden moeten passen.
Maarre, misschien heeft iemand hier nog wel een vergeten laatje waar zo'n dubbel filterbakje in ligt...
Daar zou ik dan weer blij mee zijn... :)

Cheers, TY
Laatst gewijzigd door turboyeast op do 09 jul 2020, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Re: TKG: La Peppina dubbel filterbakje (of Ponte Vecchio)....

3
HanR schreef: En Francesco koopt ze dan weer bij www.lamacchinadelcaffe.com
Afbeelding
Klopt, maar Francesco verstuurd het als briefpost (totale kosten 11 euro) terwijl lamachinadelcaffe meent voor het transport 23 eur te moeten rekenen…

In afwachting van mijn filterbakje was ik ook benieuwd naar de brewpressure van de Peppina. Hmmmm, een uitdaging. De Pep heeft een M6 opening aan de voorzijde van de groep. Helaas hebben al mijn manometerjes een 1/8 draad….Dusssss.
Een boutje M6 in de lengte uitgeboord met een M3 boortje. In een verloopje 1/8 een draad M6 getapt. Deze in een verloop 1/8 (bi)-1/8 (bi) gedraaid en vervolgens mijn 1/8 manometer erin…Alles lekker geteflon'ed en in de groep gedraaid. Werkt perfect....de Pep heeft een maximale brewpressure van 5 bar. Niet heel veel, maar hopelijk genoeg voor een goede doppio.
Cheers, TY
Laatst gewijzigd door turboyeast op di 30 jun 2020, 15:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Let's gobblefunk

5
turboyeast schreef: di 30 jun 2020, 13:13 In afwachting van mijn filterbakje was ik ook benieuwd naar de brewpressure van de Peppina. Hmmmm, een uitdaging. De Pep heeft een M6 opening aan de voorzijde van de groep. Helaas hebben al mijn manometerjes een 1/8 draad….Dusssss.
Een boutje M6 in de lengte uitgeboord met een M3 boortje. In een verloopje 1/8 een draad M6 getapt. Deze in een verloop 1/8 (bi)-1/8 (bi) gedraaid en vervolgens mijn 1/8 manometer erin…Alles lekker geteflon'ed en in de groep gedraaid. Werkt perfect....de Pep heeft een maximale brewpressure van 5 bar. Niet heel veel, maar hopelijk genoeg voor een goede doppio.

Goed bezig! Had ik nog niet aan gedacht, ik had dan ook geen losse manometer liggen.
Ik ben benieuwd of het dubbele bakje veel uit gaat maken, succes.
Cafelat Robot Barista, Technivorm-Mokkamaster Model 68, Hario V60, Hario Buono kettle, Mazzer Mini

6
LS.,
Ik heb het dubbele bakje uit Italie binnen. Het resultaat is er lichtjaren op vooruit gegaan, maar ik ben nog steeds niet helemaal tevreden. Mijn Lambro knijpt gewoon zoveel meer uit de boontjes...
Het drukmetertje is trouwens wel héél erg handig. In het begin geef ik preinfusie op 1 bar en als er dan een druppeltje koffie komt, geef ik 'm de volle 5 bar.... ;)
Misschien heb ik het hoogst haalbare al bereikt....
Cheers, TY

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Let's gobblefunk