Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

2
zijn er ook mensen hier die een vulsysteem op de waterbak hebben gebouwd zodat de machine origineel blijft? en zoja welke is hier voor gebruikt. een zelf geknutselde of een aquarium vulsysteem.

bij de originele aansluiting zit op de pomp een terugslag klepje met daar een rubber slangetje dat terug gaat naar het waterreservoir, kan iemand mij vertellen wat daar de functie van is? volgens mij is dit alleen maar er voor om te zorgen dat als de leiding verstopt zit en dus zijn water niet kwijt kan, om via dit slangetje ervoor te zorgen dat de pomp niet kapot gaat vanwege te veel tegendruk.
(correct me if i am wrong)

Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

6
Bluecold schreef:Op H-B is een thread die gaat over een vlottertje in een tank op de waterleiding. Goed te doen.
oke, bedankt staat veel info, maar lijkt me toch het mooiste om hem rechtstreeks op de waterleiding
aan te sluiten. iemand een idee hoe dit moet.

anders moet ik zelf maar eens een avondje gaan zitten stoeien hoe of wat dit het beste kan.
want het moet toch goed te doen zijn lijkt mij.

Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

7
Met een setje als deze: http://www.casabarista.nl/casabaristanl ... nsluiting/" onclick="window.open(this.href);return false; kan je een aansluiting maken op je bestaande vibratiepomp. Er zit een magneetklepje op die de watertoevoer naar de machine dicht houdt als de machine geen water vraagt. Het magneetklepje zit in serie geschakeld met de pomp. Slaat de pomp aan dan gaat de klep open.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s

Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

8
marmhz schreef:Met een setje als deze: http://www.casabarista.nl/casabaristanl ... nsluiting/" onclick="window.open(this.href);return false; kan je een aansluiting maken op je bestaande vibratiepomp. Er zit een magneetklepje op die de watertoevoer naar de machine dicht houdt als de machine geen water vraagt. Het magneetklepje zit in serie geschakeld met de pomp. Slaat de pomp aan dan gaat de klep open.
bedankt voor de tip :D

zoiets had ik ondertussen zelf ook bedacht, alleen zit je dan volgens mij met het volgende probleem,
de waterdruk. want volgens mij is de waterdruk in een huis ongeveer 4 bar, als je dit op de vibratiepomp zet die normaal geen druk nodig heeft omdat hij het water aanzuigt. krijg je een grotere druk op je uitloop en hierdoor lagere temperaturen op je zetgroep.
er zal dus volgens mij ook een reduceer ventiel tussen moeten,
heb het nog ff nagekeken in mijn boek van mijn werk (we hebben een volautomaat met watertank en vaste aansluiting) en er zit een reduceerventiel tussen die de druk terugbrengt naat 1,8 bar.
ga dus opzoek naar een reduceerventiel en klep.
ga proberen om het deze week te maken en zal dan gelijk wat foto's plaatsen.

Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

9
Vergeet niet een goed anti-kalk systeem ertussen te zetten..... ;)

In mijn geval slaat de machine met een 3 liter waterbak eerder af dan dat ze echt leeg is. Misschien moet ik maar gewoon de bak verzwaren met een stukje lood aan de buitenkant geplakt. :lol:

Ik zou ook met een vaste wateraansluiting goed flushen, ook omdat je met een losse waterbak ook altijd even de kraan laat doorlopen als deze een nacht niet heeft gelopen.

Groeten,

Rozenhout

Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

10
Reduceerventiel is altijd een goed idee, maar die zijn niet goedkoop. Let wel er staat alleen druk op de pomp als de pomp ook loopt. Als de pomp niet loopt staat de druk op de magneetklep die bij dat setje hoort en die zijn gemaakt om die druk tegen te houden. Dat is bij heel veel machines zo. Bovendien zou ik de kraan altijd dicht draaien als je machine uitstaat.
Expobar Brewtus III
Mazzer mini E type A
Iroast 2
Voorheen diverse Cimbali´s