Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

11
marmhz schreef:Reduceerventiel is altijd een goed idee, maar die zijn niet goedkoop. Let wel er staat alleen druk op de pomp als de pomp ook loopt. Als de pomp niet loopt staat de druk op de magneetklep die bij dat setje hoort en die zijn gemaakt om die druk tegen te houden. Dat is bij heel veel machines zo. Bovendien zou ik de kraan altijd dicht draaien als je machine uitstaat.
als ik het ga doen, ga ik zelf onderdelen bij elkaar zoeken (werk met proffesionele machine's)
ik vindt de aangeboden setjes ook veel te duur. het kan vele malen goedkoper.
zag vandaag bij de gamma bijvoorbeeld een vlotterkraan van plieger met 5 jaar garantie voor
nog geen 12 euro, volgens mij moet hij kwa formaat zo in het water reservoir passen.
volgens mij ook zeer degelijke kwaliteit(heb nog nooit een wc waterbak mee gemaakt die overstroomde)

Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

12
Ik zou dan toch even naar de loodgieter om de hoek gaan.

Ik heb heel negatieve ervaringen met Pflieger bij GAMMel. Sowieso moet je nooit kijken naar de merken bij gamma, da's allemaal B-kwaliteit. Zit over het algemeen veel meer kunstof in verwerkt dan in de A-kwaliteit van dezelfde merken. Hou maar eens twee thermostaatkraanen (zelfde type, van bijv. Grome) in je hand (een van gammel en een van de loodgieter) wedden dat die van de loodgieter veel zwaarder is... (mmmm beetje off-topic).

Wat ik wil aangeven, haal je spulletjes voor een eurootje meer bij een echte vakhandel, dan kan je er ook eventueel mee terug als er wat aan de hand is. En de kwaliteit is waarschijnlijk veel beter.
Zelfbouw koffiebrander, Solis Scapa 166, Cafetiere, Cona size D en gewoon een snelfilter machine. moet dus nog wel het een en ander uitgebreid worden....

Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

13
Evert Mandemaker schreef:Ik zou dan toch even naar de loodgieter om de hoek gaan.

Ik heb heel negatieve ervaringen met Pflieger bij GAMMel. Sowieso moet je nooit kijken naar de merken bij gamma, da's allemaal B-kwaliteit. Zit over het algemeen veel meer kunstof in verwerkt dan in de A-kwaliteit van dezelfde merken. Hou maar eens twee thermostaatkraanen (zelfde type, van bijv. Grome) in je hand (een van gammel en een van de loodgieter) wedden dat die van de loodgieter veel zwaarder is... (mmmm beetje off-topic).

Wat ik wil aangeven, haal je spulletjes voor een eurootje meer bij een echte vakhandel, dan kan je er ook eventueel mee terug als er wat aan de hand is. En de kwaliteit is waarschijnlijk veel beter.
weet ik ook, het was alleen maar als voorbeeld bedoeld. ga hem toch op vaste aansluiting maken.
is in mijn ogen de meest degelijke aansluiting.
(ff off topic.)

je heet mandemaker en je vader werkt bij het hhdelfland zag ik ergens staan.
volgens mij heeft of had hij een baard en vroeger een renault espace gereden. ben ff zijn voornaam kwijt,
maar ik ben een collega van hem geweest. ik heb jaren geleden op de rwzi hoek van holland gewerkt
was volgens mij in 1996 (wow ik wordt oud)
mijn naam is ronald hordijk, misschien herkent hij me nog wel, ik heb er ongeveer een jaar gewerkt.
(de blonde electricien met zijn motor)doe hem maar de groeten van mij.

Re: ombouw naar vaste wateraansluiting

14
hey, da's grappig, zo kom je nog eens een oude bekende tegen, ik ken je zelf niet, maar ik zal het zeker doorgeven.

(ik vermoed overigens dat de forumbeheerders dit soort berichtjes liever via een pb zien. ;) ...)
Zelfbouw koffiebrander, Solis Scapa 166, Cafetiere, Cona size D en gewoon een snelfilter machine. moet dus nog wel het een en ander uitgebreid worden....