Ik vermoed dat ik dan ook voor de Atom 75 ga kiezen.
Tenzij iemand 2 molen naast elkaar heeft werken, de ATom 65/75 en de ceado E5SD en er een andere deskundige mening over heeft
Re: Raad bij aankoop espresso machine
82Daar ben ik ook een beetje bang voor.bvds schreef:De ECM is zonder twijfel een goed afgewerkte machine. Maar feit is en blijft dst het niet meer en niet minder is dan een machine met E61 groep en warmtewisselaar. En dat in een dure verpakking. Natuurlijk is dat ook wat waard.
Ik zou alleen liever voor minder geld een eenvoudige Rocket Appartemento kopen met een dijk van een maler, bijv een Eureka Atom Pro. De Rocket heeft net als de ECM een E61 groep met HX en levert precies dezelfde output. Het geheel is nog steeds prima afgewerkt maar minde luxe. De betere maler gaat er voor zorgen dat je onder de streep een beter resultaat krijgt.
En als ik veel geld zou willen stoppen in een machine dan zou ik zaken als een dual boiler voor betere temperatuur controle en flow control willen. Dan weet je in ieder geval dat je niet na een tijdje tegen de beperkingen van de machine aan loopt.
Overigens heb je de ECM wel voor hele goede prijs. Koop dan tenminste de Eureka Specialita (en niet de Perfetto!) en ga er gewoon jaren plezier van hebben zonder je bezig te houden met upgrades.
Helaas is de kans groot dat je als je het virus te pakken krijgt meer wilt. De meeste mensen hier op het forum hebben ergens op hun pad een E61 HX gehad...en nu niet meer. Ik zie vooral twee groepen mensen in het koffiewereldje: zij die na een tijd willen upgraden (en blijven upgraden) en zij die er na een tijdje genoeg van krijgen en overstappen op Nespresso of een volautomaat. In beide gevallen gaat de eerste machine in de verkoop...
Wees in ieder geval gerust dat je met de ECM goede espresso kunt maken.
ik zou een Rancilio Silvia willen aanschaffen.
Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk