Re: Newbie zoekt een goed apparaat

21
Ik ben een paar jaar geleden begonnen met een Solis Barista Pro. Met ingebouwde maker. Binnen twee jaar begon de malaise. Maalsel was altijd al een probleem en toen de boiler begon te bokken kon ik 'm al vervangen. Dat apparaat kostte toen € 600,--. Ik heb toen ook een QM met ingebouwde maler overwogen maar na de vele goede tips op het forum ben ik nu heel blij met mijn Bezerra BZ 10 en twee losse malers. Mahlkonig Vario en een Baratza Sette. Deze nemen niet veel ruimte in beslag.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Malhkönig Vario, Bezerra BZ10, Quamar Fiorenzato, Hario V60 en voor het gemak een Techniform Moccamaster, Acaia weegschaal

23
Opv is een overdruk ventiel (Over Pressure Valve). Deze bouw je in na de pomp. Er zit in aftakking op die water boven een bepaalde druk afvoert. Zo kun je instellen dat je koffie max bijv 9 bar voor de kiezen krijgt.
De quickmill heeft een standaard pomp die zonder opv vrolijk door knalt tot 15 bar en daar wordt je koffie niet beter van..
Al helemaal niet als je ook de beroerde temperatuur-regeling in ogenschouw neemt.
Persoonlijk zou ik voor een Rancilio of Gaggia gaan. Ong zelfde prijs en eenvoudiger te pimpen (en betere filterhouders dan die wegwerp quickmill meuk).
Canters Coffee

24
Betreffende de Mypressi, reactie van de verkoper:
Beste Frans, ik heb er nu nog ééntje, maar die hou ik zelf als reserve :)
Is nog best vraag naar, kreeg net weer een reactie.
Maar ik weet nog iemand die er als het goed is nog een aantal heeft liggen, dus ga daar achter aan.
Ik hou je op de hoogte.
Groet, Olivier
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

25
@FrancisPavoni
Voor Quickmill zijn zwaardere filterdragers leverbaar. Volgens mij tegenwoordig standaard.

Zonder aanpassing is een Quickmill temperatuurstabiliteit dan een gaggia Classic of een Silvia.

Met opv wordt een Quickmill best een acceptabel apparaat.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk

28
Hoi, ik heb sinds enkele maanden een nieuwe Ranchilio Silvia met daarnaast gebruikte Quamar M80e (via MP). Dit is ook mijn eerste machine en ik ben er zeer tevreden over. Ook ik wilde eerst een volautomaat kopen, daarna gekeken naar een Solis met ingebouwde maler (net als jij). Uiteindelijk via dit forum overtuigd dat de beste keus toch echt een degelijke espresso machine en losse bonen maler is. Tot op heden nog geen spijt van gehad en hoewel ik geen klachten krijg over de koffie die ik zet, weet ik dat ik nog zo veel kan verbeteren. Daar moet je denk ik ook wel de lol van inzien. En dan nog de boontjes uitzoeken... Zoveel keuzes en zoveel mogelijkheden. Mijn advies zou zijn, lees dit forum en luister goed naar de adviezen van de pro's hier (heb ik ook gedaan en zonder spijt). Kies uiteindelijk een machine die binnen je budget is en bij je past.

[img[URL=http://s1239.photobucket.com/user/Zaanb ... 3.jpg.html]
Afbeelding
[/URL[/img]

Succes!

Gr. Michael
Rancilio Silvia v5
Quamar M80e

29
fransg schreef:https://www.euroquick.nl/product/quick-mill-3035/

Hoop geld voor een ding waar dan de bonen ook in worden warmgehouden, dus snel oud worden en een maler in de machine is vaak wat minder van kwaliteit dan een echte maler.

In het beginnerstopic op dit forum vind je al veel informatie.

Ik zette laatst bij een vriendin onderstaand setje neder en zij is daar zeer over te spreken, mee in haar sas, heeft er als het ware schik in, dus je zou ook zoiets kunnen samenstellen, hetzij tweedehands hetzij nieuw, ook hebben sommige forumleden zoals HanR en PdG vaak wel leuk goed spul gebruikt en opgeknappereerd staan.
56345830911__DA2CD19E-C5DE-4903-A44A-7AF23577B0E5.JPG
Mooie.

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk