Hallo!
Ben van plan IKAWA sample brander te kopen. Daar moet wel een bijpassende molen bij. Kan iemand mij hierbij helpen. Een aantal zeggen een Mahlkonig EK43s, andere een Niche Zero. Het is alleen om koffies te cuppen en af en toe een keer filterkoffie malen.
Zou ik met een Niche wegkomen? Zo ja waar kan je deze halen, zie veel onbetrouwbare websites.
Groetjes!
Re: Molen voor cuppen
2Een mooie Kinu handmaler.
Niche gewoon bij de makers kopen.
Welke site vind je onbetrouwbaar?
Niche gewoon bij de makers kopen.
Welke site vind je onbetrouwbaar?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3De site waar ze naar linken wordt beoordeeld als onbetrouwbaar. Snap dat ze daar stock levels bijhouden, maar durf het toch niet aan daar te halen.. Een handmolen is voor mij geen optie, omdat ik soms 20 cupping bakjes wil vullen, ben je erg lang bezig. Heb je misschien nog een tip?
4De shopgrinder van mahlkonig, de Guatemala, is ook wel aardig. Met een simpele mod kun je de rententie tot een minimum beperken tegen de prijs van een klein beetje statische lading.
Zit qua prijs tussen een EK en Niche in en heeft toch een mooi professioneel/robuust karakter.
Zit qua prijs tussen een EK en Niche in en heeft toch een mooi professioneel/robuust karakter.
6Ik zoek voor deze nog 71mm schijven, mag gebruikt zijn als ze maar niet totaal versleren zijnPti schreef:De shopgrinder van mahlkonig, de Guatemala, is ook wel aardig. Met een simpele mod kun je de rententie tot een minimum beperken tegen de prijs van een klein beetje statische lading.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
7@3aan schreef: za 07 nov 2020, 02:38Ik zoek voor deze nog 71mm schijven, mag gebruikt zijn als ze maar niet totaal versleren zijnPti schreef:De shopgrinder van mahlkonig, de Guatemala, is ook wel aardig. Met een simpele mod kun je de rententie tot een minimum beperken tegen de prijs van een klein beetje statische lading.
ESW verkoopt ze. En versleten schijven kun je laten opslijpen, ik ken wel een adresje...

Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
The Coffee Cantata - J.S.Bach
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!
8Pti schreef: do 13 aug 2020, 12:03 De shopgrinder van mahlkonig, de Guatemala, is ook wel aardig. Met een simpele mod kun je de rententie tot een minimum beperken tegen de prijs van een klein beetje statische lading.
@Pti, ik doe de RDT en jij??
(RDT = Ross Droplet Technique https://www.home-barista.com/grinders/r ... 24051.html en https://www.youtube.com/watch?v=T0Dh1W40ILY)
Voor rond de 600 euro heb je een tweedehands Guatemala grinder, DM maar voor het 'adresje' (wat de meesten hier wel kennen ?!

Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.