Levensduur van volautomaten

1
Ik heb in mijn leven al verschillende koffie/espresso apparaten gehad

De laatste was een delonghi die het 2,5 jaar heeft uitgehouden

Ik ben dus nu op zoek naar een nieuwe vol automaat maar het lijkt een beetje kiezen tussen cholera en de pest. Je koopt een volautomaat maar je weet dat je na 2 jaar gegarandeerd met redelijke kosten zit. :cry:

Kosten om een WMF op te laten sturen en onderhouden: 150 euro
van jura wert ik het niet
quickmill kan ik precies niet vinden in belgie maar ALS iemand een adres heeft dan moet je het maar laten weten.

Kunnen jullie eventueel wat raad geven. En misschien is het antwoord wel Koop de goedkoopste volautomaat dat je kab vinden en Koop om de 2 jaar een nieuwe. Of Koop een jura of wmf.

Laat maar iets horen
Laatst gewijzigd door Castelli op do 22 okt 2009, 16:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Levensduur van volautomaten

2
Tsja. Weet je _heel_ zeker dat je een volautomaat wil? Ze gaan namelijk niet lang mee. Hefboommachines als de Olympia Cremina zijn na een 10 jaar pas net ingewerkt. Ongeveer dezelfde prijsklasse als een fancy Jura. En onnoemelijk veel beter.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Re: Levensduur van volautomaten

3
Tja. Ik heb een bedrijf en het doel is dat iedereen koffie kan zetten :-)

ik begrijp je reactie wel en voor persoonlijk gebruik zou ik inderdaad wel een ander type machine kopen maar als ik aan het werken ben moet het nogal snel gaan. Vandaar de keuze voor een volautomaat ( of senseo :-( of nespresso of iets in die richting.

Voor thuis lijkt iets zoals Olympia Cremina wel leuk maar dan moet ik me wel eens verdiepen in dit forum. Geweldig forum moet ik wel zeggen.

Re: Levensduur van volautomaten

4
Hallo Castelli,

Wat voor volautomaat je nodig hebt ligt een beetje aan het aantal kopjes dat er per dag gezet worden in je bedrijf? en hoeveel personeelsleden er zijn.
Wat zijn ook de wensen, wil je ook cappuccino kunnen aanbieden of koffie verkeerd?
Wil je met verse melk werken of juist iets makkelijker in gebruik met zgn cappuccino topping wat weer minder schoonmaakwerk is. Als je in het bedrijf meer dan 40 kopjes per dag zet zou ik niet kiezen voor een machine die bedoeld is voor consumenten want dan kun je inderdaad elk jaar een nieuwe machine kopen. mocht je wat meer willen weten stuur mij anders even een privebericht.

Re: Levensduur van volautomaten

6
Espresso schreef:Hallo Castelli,
mocht je wat meer willen weten stuur mij anders even een privebericht.
Ik weet niet om wat voor bedrijfskritieke informatie het gaat, maar als het enigszins haalbaar is, is het juist "ter lering ende vermaeck" waarschijnlijk wel interessant om te posten?

@TS:
Ik heb een bosch benvenuto B30 (misschien niet meer verkrijgbaar?), 3 jaar in bezit en zonder servicebeurten 3370 kopjes verder. Over langere termijnen kan ik uiteraard niks zeggen :) maar hij gaat nog net zoals in het begin.
De zetgroep is hiervan uitneembaar zodat regelmatig schoonmaken eenvoudig is. De Nivona 7x0 reeks ziet er van binnen hetzelfde uit voor zover te beoordelen op internetplaatjes.
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: Levensduur van volautomaten

7
de wmf waar je het over hebt is waarschijnlijk de wmf 1000.
opzich een heel degelijk machine maar gemaakt voor niet niet al te veel koffie per dag (ongeveer 25 bakkies) als je meer doet kan je beter uitkijken naar een wat zwaardere machine (wmf presto)
is er ook met waterbak maar ook met vaste wateraansluiting.deze zijn gemaakt voor ongeveer 50 bakkies per dag.
kwa degelijkheid zijn het beide zeer goede machines, mits goed schoongemaakt en regelmatig onderhoud. maar dit geldt trouwens voor alle volautomaten.
heb zelf een jura s90 van 9 jaar oud en draait nog steeds als een nieuwe met meer dan 13000 bakkies
maar heeft ook regelmatig onderhoud gehad(zelf gedaan, werk al 10 jaar met professionele machienes)
en in die 9 jaar ongeveer 350 euro aan materiaal vervangen. (goedkoop ivm zelf kunnen sleutelen.)
als ik een nieuwe volautomaat zou kopen wordt het opzeker een wmf, en dit is puur voor de degelijkheid en het gemak om de zetgroep schoon te maken.(en niet omdat ik er werk als servicemonteur :D , het is trouwens mijn laatste week daar). ondanks dat ik er weg moet zou ik hem toch kopen.

Re: Levensduur van volautomaten

9
Hoi Allemaal

Het is een WMF 1000 geworden die ik reeds een hele tijd in dienst heb.
Qua gebruiksgemak is het een zeer gemakkelijk toestel en dat was ook het doel.

Kwaliteit kan ik nog niets zeggen omdat ik nog geen enkel probleem heb gehad maar dat zou maar erg zijn moest ik wel al problemen hebben.

Ik ben wel blij dat ik de zetgroep wel af en toe kan kuisen wat je krijgt toch wel wat schimmel. Niet als het toestel zeer regelmatig in gebruik is maar wel als je een weekje weg bent van het bedrijf.

Indien er mensen zijn die vragen hebben laat ze dan maar weten.