Oh nee, koffie in mijn koffie!
Er komt dus wat maalsel mee in mijn overigens verder goede espresso (koffiestation op dit moment).
Mijn nieuwe machine is brandschoon, filterbakje vst 18g ook. Ik gebruik een verdeler en tamp op dit moment niet, ik merk niet dat ik het steviger kan tampen dan dat de verdeler al doet, dus wellicht is dat het. Ik maal niet te fijn, dat kan eigenlijk niet met mijn getrapte maler en heb een ratio van 18,5 - 40 in 28s
Iemand een idee? Of is het normaal?
Re: Koffie in mijn koffie
2Denk dat dit ons allemaal wel eens overkomt. Wat het precies is ben ik nog niet helemaal achter, maar met sommige koffies komt er soms wat gruis mee, met andere niet. Zou me er niet al te druk om maken. ik heb het tot nu toe met al mijn malers gehad: pede, isomac macinino, SJ, Major, en nu met de EK43 vanmorgen ook weer een beetje.
Mocht het nou echt veel zijn (meer dan een paar korreltjes, dus denk aan french-press achtige toestanden) zou je kunnen kijken of je maalschijven aan vervanging toe zijn.
Mocht het nou echt veel zijn (meer dan een paar korreltjes, dus denk aan french-press achtige toestanden) zou je kunnen kijken of je maalschijven aan vervanging toe zijn.
3Ik vermoed dat het pas is sinds ik het vst bakje gebruik, zal eens experimenteren. Het is ook maar een paar korreltjes en het doet wel authentiek aan, maar ben benieuwd. Wellicht ook tijd om de Quamar weer eens uit elkaar te halen, ik wacht eerst even op de nieuwe grinder.
| ECM Synchronika | Kwast | Water | Rennie | Harkje | Niche Zero|
4Zou best kunnen hoor, dat die VST bakjes een aandeel hebben. De claim is natuurlijk ook dat je fijner kan malen dan met andere bakjes.