mel schreef: wo 19 aug 2020, 12:31
Beste allemaal,
Ik heb ondertussen het beginnerstopic doorgelezen maar ondanks deze duidelijk uitleg kom ik er nog niet helemaal uit.
Ik zoek een simpele espressomachine, half automaat , om enkele keren per week een espresso te maken.
Omdat ik er niet te veel geld wil aan uitgeven ( paar kopjes per week ) was mijn oog gevallen op de ' deLonghi EC685 '
Oogt mooi , neemt niet veel plek in en de reviews zijn veelal positief.
Nu enkel nog de mening van de experten hier voor ik tot een aankoop overga
Waarvoor dank
Gr
Hoi Mel,
Ik zal je mijn ervaring ook even delen.
Een klein half jaartje geleden ben ik ook begonnen met het zetten van espresso's, het ging toen ook om enkele keren per week. Destijds had ik besloten om de Sage Barista Express te kopen voor 600 euro. Voor mij toen een degelijk ding, ware het niet dat ik er al vrij snel achter kwam wat de beperkingen zijn van zo'n machine. Na lang onderzoek en veel topics te hebben gelezen op dit forum heb ik de Sage weggedaan (voor 400 euro verkocht, dus toch 200 euro 'verlies', tussen aanhalingstekens want de ervaring en leermomenten was ik wel rijker uiteraard) en heb ik besloten om een goede espressomachine te kopen. Ik kan je zeggen, het verschil is immens.
Mijn mening: ook al zet je maar een aantal keren espresso in de week, je wilt wel dat juist die keren heerlijk zijn. Uiteraard komt daar de skills van de barista, soort koffieboon etc. ook bij kijken, laat dat duidelijk zijn.
... / 078S