TKA: Super Jolly met single dose mods en SSP Red Speed burrs

1
He allen,

Ivm overstap naar de Niche verkoop ik m'n geliefde SJ! Ik heb er vijf jaar dankbaar gebruik van gemaakt als espressomaler, gemiddeld 1 kopje per dag.

De SSP Red Speed maalschijven heb ik er een paar maanden geleden ingezet (nieuw 200eu) en meteen ingebroken/geseasoned met 10kg bonen (a 100eu) dus die zijn meteen goed voor gebruik (dus met SSP schijven vraagprijs totaal 500 eu). De oude OEM burrs krijg je erbij. Als je alleen de OEM burrs wilt, dat kan ook (dan met OEM burrs vraagprijs 300eu). De OEM burrs heb ik gealligned en met stift op de schijven en carriers geschreven, de SSP burrs behoefden geen alignment.

Single dose mod: De custom funnel die er op zit heb ik 3d laten printen en die past precies in de nek waardoor single dosing erg makkelijk gaat. Ook onderin de chute zit een stuk plastic dat het maalsel in het portafilter geleidt. Op de sweep zit een stuk velcrotape zodat ook de laatste korrels mee worden genomen. Je krijgt er ook een kwastje bij zodat het achtergebleven maalsel minimaal is.

Andere mods: De voetjes zijn er afgehaald en vervangen voor een stuk neopreen zodat de molen een stuk minder vibraties en geluid afgeeft op de ondergrond waar hij op staat (toegepast ivm baby, maar blijft fijn voor de oren van volwassenen). In de kraag heb ik M2 bouten gezet omvat met stukken aquariumslangen zodat het draaien comfortabel is en makkelijk gaat. Je krijgt alle originele onderdelen (met schroeven) mee dus hij is in oude staat te herstellen.

Laat me weten als je vragen hebt!

Zie foto's:
Laatst gewijzigd door iloveoxytocin op vr 18 sep 2020, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Brewtus IV-R met reguliere E61 groep, Pressure Profiling Kit en Smart Espresso Profiler | Lagom P-64 | V60 | Moccamaster | Comandante C40