in verband met upgraditis heb ik mijn Izzo Alex Duetto 3 (MC500) & Mazzer Mini Electronic A te koop staan.
HOOFD KENMERKEN BEIDE MACHINES:
- De Alex Duetto is een zogenaamde E61 dual boiler machine (1.8l stoom en 0.8 koffieboiler) met PID control. Met deze PID kun je zowel stoom als koffieboiler temperatuur mee bepalen
- Espressomachine kan zowel op watertank (2.4l) en vastwater aangesloten worden
- In espressomachine zit een zogenaamde 'rotary pump' (rotatiepomp)
- Mazzer is zogenaamde GOD (Grind of Demand), ziet er superstrak uit (mijn mening) en produceert prima maalsel (ja er is altijd wat beters....) Er zitten (bijna vanaf het begin) Super Jolly schijven in. De Electronic A heeft aansturing via programmeerbare tiptoetsen bovenop
- De machines zijn beiden in 2014 aangeschaft (Izzo bij Oldenhof en Mazzer bij Kafko). Ik ben de 1e eigenaar.
- De Mazzer heeft na 2-3 maanden gebruik van originele maalstenen de Super Jolly maalstenen gekregen. Beide sets zijn aanwezig. Machines hebben gemiddeld zo'n 2 kopjes per dag werk gehad.
- De Alex Duetto is vorig jaar nog gereviseerd (incl. nieuw stoompijpje) bij DRTrading in Utrecht.
- Voor de rest het gebruikelijke thuisonderhoud gedaan: blindfilteren en om de zoveel tijd met Urnex Cafiza de E61 kop reinigen. De Mazzer is onderhouden door om de zoveel tijd "uit mekaar" te halen voor een grondige schoonmaakbeurt en tussendoor ook Grindz gebruikt.
- Alle toebehoren van machines zullen worden meeleverd. Denk aan: blindfilters, portafilters met enkele/dubbele/naked uitloop, verschillende grams bakjes. Machine heeft een "IMS E61 200 IM Competizione" douchescherm en ik geef de "VST La Marzocco Strada 17gr" basket ook mee voor in de naked portafilter.
- Machine is altijd op gefilterd water aangesloten geweest - laatste 2 jaar op BWT BestMax Premium V icm vastwateraansluiting
VRAAGPRIJS:
- Izzo Alex Duetto 3 (MC500): EURO 1050
- Mazzer Mini Electronic A: EURO 175
- Verkoopprijs als set: EURO 1150
- Alex Duetto of verkoop als set mag per direct, Mazzer Mini Eletronic losse verkoop per December (dan krijg ik mijn vervanging)
ALEX DUETTO NASLAGWERK:
- Review van Izzo (https://www.home-barista.com/izzo-alex- ... eview.html) op HomeBarista (in het engels).
- Ander naslagwerk/technische details mbt Izzo (https://www.bellabarista.co.uk/pdf/Izzo ... lookv4.pdf).
groeten,
Mischa
THREAD KAN DICHT - MACHINE & MALER ZIJN VERKOCHT