Re: Een goede deal.

31
Dirk483 schreef: zo 04 okt 2020, 14:09
fransg schreef: zo 04 okt 2020, 12:05 Een goede deal is als je de machine koopt die je graag wilde hebben, bij een leverancier waar je een prettig contact mee hebt en die je daarom de verkoop en de winst ook van harte gunt.

Leven en laten leven.
Waarom werkt dat bij een koelkast anders? Of bij een pak suiker? De melkboer op de hoek niet verdwenen omdat zijn service niet deugde. Verre van dat. De contacten hadden zelfs een grote sociale functie. Geldt ook voor de buurtsuper..
Ooit hebben we besloten dat we ook wel een stukje willen omfietsen omdat de folder van de grootgrutter ons daartoe lokte..
En daarom ben ik op zoek naar wat een goede faire onderhandeling zou kunnen zijn bij de aanschaf voor een bedrag van 5 televisies

Ga jij afdingen op een pak suiker.....? :o

Als je 5 machines wilt kopen, krijg je vast een leuke korting.
Vergelijk een koffiemachine niet met een tv, dat is heel wat anders.
Je vergelijkt een auto toch ook niet met een tv...?

Met alle tips moet je toch een indruk krijgen van de mogelijkheden.
Als je het onderste uit de kan wilt en geen service, ga je voor maximale korting.
Je wordt vanzelf de winkel uit gegooid als je beledigend bent.
Dan kun je dat bij de volgende verkoper als leergeld meenemen.

Ga je voor een langdurige relatie, dan sta je er anders in.
Succes. :)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

32
In elk geval alsjeblieft niet daar zeggen dat je "van Koffiepraat" bent, we willen hier geen slechte naam krijgen ;-)

En houd er rekening mee dat er ook Vlamingen meelezen, die worden dan weer eens bevestigd in het hardnekkige beeld dat Hollanders gierige schrapers zouden zijn.

Toen ik eens in het Belgische Heist op den Berg een doosje sigaren voor mijn buurman kocht en de verkoper mij wees naar de wand waar alles stond, en ik zei "doet u maar de duurste" kon hij mij niet verstaan. Het ging er bij die man niet in dat een Hollander zoiets zou zeggen dus hij wist zeker dat hij het niet goed had gehoord.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

33
Dirk483 schreef: Is ook zo. Andere kant: ik voel er ook weinig voor in te zetten op een niet realistisch verhaal. Als mij duidelijk is dat een korting van 5% haalbaar is kan is beslissen of ik met een leverancier die niet mee wil in zee ga of dat ik verder wil shoppen..
Voor mij werkt het anders. Prijzen zijn veelal gewoon die van de markt. Ben zelf destijds naar alle tevredenheid meegegaan in het beste maar niet meest voordelige aanbod. Ik werd zo fijn geholpen dat ik het de betreffende verkoper gunde. De avond voor het zien van de machine kwam er een tweedehands machines op marktplaats. Had mij veel geld kunnen schelen. Alleen vond ik dat toen minder belangrijk. Er ontstaat zoals hier eerder wordt vernoemd een relatie met de verkoper. Ik weet zeker dat wanneer er wat is, ik terug kan. Denk tot op zekere hoogte zelfs buiten de garantie. Dat een verkoper meedenkt en beweegt in wat jij wil is ook geld waard. Nazorg ook. Ik wilde een andere ring voor de groep proberen en daar ook wel voor betalen, maar hij stuurde hem gratis na. Was ook weer iets wat normaal met verzendkosten €15,- kost. Dat is toch top? Is dat dan minder waard dan de paar tientjes die je wil besparen?
Maar goed, ik probeer u te overtuigen merk ik. Meningen kunnen en mogen verschillen.

34
We? Je spreekt hier namens jezelf, niet namens mij.
[/quote]

“We” is in het algemeen gesproken. Hoe er in Nederland een verschuiving van middenstand naar grootwinkelbedrijf heeft plaatsgevonden. Niet alleen door “mij” naar door “ons”, de consument..
LM LM mat zwart_ Etzmax LM new black

35
Dirk483 schreef: zo 04 okt 2020, 17:24 “We” is in het algemeen gesproken. Hoe er in Nederland een verschuiving van middenstand naar grootwinkelbedrijf heeft plaatsgevonden. Niet alleen door “mij” naar door “ons”, de consument..
Dat er over het geheel bezien een trend is naar het wurgen van detailhandel en een sterke groei aan zeer laagbetaalde stressvolle arbeid in gigantische hallen met te verzenden voorraad vind ik geen overtuigend argument om voorop te lopen en de grens te zoeken van wat een verkoper in de detailhandel nog afgetroggeld kan worden.

Veel mensen die nu denken "lekker ik pak dat voordeel" staan, zo stel ik mij voor, straks in net zo'n hal het meedogenloze kapitalisme te vervloeken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

36
fransg schreef: zo 04 okt 2020, 14:50 In elk geval alsjeblieft niet daar zeggen dat je "van Koffiepraat" bent, we willen hier geen slechte naam krijgen ;-)

En houd er rekening mee dat er ook Vlamingen meelezen, die worden dan weer eens bevestigd in het hardnekkige beeld dat Hollanders gierige schrapers zouden zijn.

Toen ik eens in het Belgische Heist op den Berg een doosje sigaren voor mijn buurman kocht en de verkoper mij wees naar de wand waar alles stond, en ik zei "doet u maar de duurste" kon hij mij niet verstaan. Het ging er bij die man niet in dat een Hollander zoiets zou zeggen dus hij wist zeker dat hij het niet goed had gehoord.
Cohiba's. Heb ik jaren gerookt.