Beste mensen, al een jaar of 3 heb ik genoemde machine staan. Voorheen op de waterleiding aangesloten en de druk druk teruggebracht naar 1,5 bar. Nu komt krijg ik mijn waterdruk niet onder de 2 bar wat wil zeggen dat dus continu 2 bar op mijn machine staat.
Is dit schadelijk??
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Re: Waterleiding-druk ECM synchronika
2mijn waterleidingdruk is 2 bar en voor de espressomachine die erop is aangesloten verhoog ik de druk met een extra pomp naar 3 bar.
geen probleem.
geen probleem.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Dank je Frans! Wat voor een machine heb je? Mijn gebruiksaanwijzing zegt nl niet boven de 1,5 bar....fransg schreef:mijn waterleidingdruk is 2 bar en voor de espressomachine die erop is aangesloten verhoog ik de druk met een extra pomp naar 3 bar.
geen probleem.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
4De gebruiksaanwijzing van de Synchronika zegt max. 2 bar. Ook wordt er een drukreduceer geadviseerd. Allemaal gebaseerd op Duitse aannames, Gründlichheit en mogelijk voorschriften. 3 bar in je hx is mooi als start/preinfusiedruk. Je pomp krijgt er al helemaal niets van. In tegendeel. Een Fluidotech pomp zoals in de Synchronika kan juist heel slecht tegen een gebrek aan voordruk.
5Ik heb een Londinium, maar HanR zijn informatie/advies hierboven is belangrijker.RonnieTober schreef: zo 25 okt 2020, 12:46 Dank je Frans! Wat voor een machine heb je? Mijn gebruiksaanwijzing zegt nl niet boven de 1,5 bar....
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
7Ik heb een andere vraag betreft de ECM synchronika voor degene die daar ervaring mee hebben. De brew pressure is bij mij altijd rond de 11 bar als ik koffie zet. Zou ik dit naar beneden bij moeten stellen of is deze standaard instelling zo oké?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
8Ik heb die bij mijn Synchronika ingesteld op 9 bar.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario
9De thuis barista standaard vuistregelis 9 bar aan de pomp. De trend is om de druk lager te maken, maar ik zou beginnen met 9.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
Waterleiding-druk ECM synchronika
10Jullie zeggen dan 9 bar met het blindfilter en daarmee starten?