Ik zet de PVE aan met voldoen water erin, gaat ie gelijk heel hard knetteren.
Zelfde wat ie doet als hij gaat verwarming maar dan enorm veel harder en voelt zelfs trillingen aan de machine.
Maar meteen uitgezet.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Kalk op hitte element?
Re: PVE knettert hard
2Heb je in de boiler gekeken? Wat zie je dan? Eventueel met lampje erin schijnen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3Ik heb m uit gezet, af laten koelen en even flink gerammeld met water erin. Daarna was het weg. Maar inderdaad, ik zal eens in de boiler kunnen proberen te kijken. Benieuwd of iemand dit al eens gehad heeft.
Ponte Vecchio Export 2019 black - Eureka Specialità black - Standard & Naked PF
4Nee, niet met deze machine.
Waterdruppels en luchtbellen die "ingeklemd" zitten tussen de strangen van het element zorgen voor dit lawaai, wanneer ze plaatselijk gaan koken.
Waterdruppels en luchtbellen die "ingeklemd" zitten tussen de strangen van het element zorgen voor dit lawaai, wanneer ze plaatselijk gaan koken.
5Of even onluchten (stoomkraan open en dicht voor aanzetten). Kan evt vaccuum zijn.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
6Heb het niet meer gehad. Grote luchtbellen zou kunnen inderdaad.
Heb er in gekeken met licht zover mogelijk maar het ziet er verbazend schoon uit allemaal.
Sent from my Pixel 3a using Tapatalk
Heb er in gekeken met licht zover mogelijk maar het ziet er verbazend schoon uit allemaal.
Sent from my Pixel 3a using Tapatalk
7Ter info, ik heb het knetteren weer gehad. Na een korte draai aan de stoomkraan was het weg volgens een van de suggesties hierboven.