Ik zoek iets anders...

1
Beste koffieliefhebbers,

Sinds twee jaar heb ik een espressomachine. Een eenvoudige die zijn werk prima doet. Echter, het begint toch ernstig te kriebelen en wil upgraden. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Er gaan dagelijks 10-15 cappuccino's/espresso's doorheen.

Op volgorde van belangrijkheid: temperatuurstabiel, stoomkracht, PID, DB, afwerking, uiterlijk, ...
Ik vind de (meeste) glimmende vierkante machines niet mooi, en meer van hetzelfde. Iets aparts hou ik wel van.
(voor de koffie niet belangrijk, maar voor t zicht wel en is natuurlijk persoonlijk).
Waar ik naar neig zijn bijvoorbeeld:
La Spaziale Dream T (alhoewel beetje flimsy display, al redelijk oud model?)
Astoria Greta
La San Marco 20/20 plug & play.

Zijn hier mensen bekend met deze machines? Zijn ze temperatuurstabiel? Stoomkracht? Heeft volumetric dosering toegevoegde waarde? etc etc. Of moet ik toch maar gaan voor een veilige keuze als een Profitec Pro 600/700? Of iets anders?
(Pressure-profiling hoef ik niet)
Groet!
La San Marco 20/20 plug&play & Eureka Atom 75 HS Tin

Re: Ik zoek iets anders...

2
Heb je al iets gekozen? Ik zat ook te kijken naar andere designs, de ACS Minima lijkt aan je eisen te voldoen?

Overgings ga ik straks wel voor een van de klassiekere ontwerpen, twijfel nog tussen de Lelit Elizabeth en de Bianca.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Lelit MaraX - Niche Zero - Comandante C40

7
HanR schreef:Geen idee.
Laten we zeggen dat de communicatie niet eenduidig is.
De machines worden vermeld bij www.tijdvoorespresso.nl voor €3.295,-
Ook daar is onduidelijkheid, omdat er op de website zowel een versie met en zonder schermpje voorkomt.
De beste manier om er achter te komen hoe het werkelijk zit, is een keer op de koffie gaan in Breda.
Deze deed mij denken aan de Xenia. Die vind ik erg mooi. https://xenia.coffee/

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

Lelit MaraX - Niche Zero - Comandante C40

8
gilleko B. schreef: zo 14 mar 2021, 20:00
HanR schreef:Maar weer eens een machine van een collega pluggen.
https://www.serious-coffee.nl/
Niet iedereen vindt hem mooi, maar anders is ie wel.
Dat apparaat is een beauty!.Prachtig vormgegeven. Volgens mij is dit masjien al eens eerder gepost. Ook toen viel hij mij al op. De maker heeft een youtube filmpje dacht ik. Maar koffiepot had een vraag, dus ik zorg nu voor afwijking.

Afbeelding
Ik zou er nog niet op pissen zo lelijk vind ik hem. :D
Niets zo persoonlijk als smaak.

10
Voor mij zou hij niet wezen, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ding magnifiek staat in een retestrakke keuken waarin bijna niets staat, dus niet zo'n knusse rotzooi met overal potjes en prullaria maar een soort minimalistische tombe, een reep beton met gaspitten erin, en op een hakblok-eiland dan die machine met de Mignon ernaast. Slechts een of twee kopjes, geen rommel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino