Re: Crem one 2b dual

51
Koop eerst een rocket, bezzera of ander goede E61 machine. Nette 2e hands. Ga lekker ermee spelen. Verkoop hem over een paar jaar en koop iets nieuws. Het upgraden is ook onderdeel van de hobby wat mij betreft en misschien nog wel het leukste, iedere keer iets nieuws ontdekken.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

53
Upgraden is uiteraard leuk. Gezien ik nu de kans heb om het meteen goed te doen. Ga ik denk ik liever voor deze optie. Ik ben dan misschien verwend. Ik heb weinig zin om spullen te moeten verkopen. Overigens ken ik de niche zero. Enige jammere vind ik dat het via een backup methode verkocht word. Overigens heb ik al een redelijke maler. Misschien dat ik deze nog wel ooit eens update voor de niche. Valt dus nog wel iets te upgraden.

@cremalover. impulsief iets kopen is niet echt mijn ding. Ik wil dit uitpluizen. Ik heb hier wat betere ervaringen mee. Vaak krijg ik toch spijt als ik niet wat onderzoek doe.

54
Als je het upgraden zo veel mogelijk wilt uitstellen (veel mensen voor jou hadden zich ooit voorgenomen dit niet te doen) dan zou ik een Lelit Bianca kopen. Je hebt dan een dual boiler met PID, rotatiepomp en pressure pofiling.

Als je daarna toch zou willen upgraden dan is het ofwel een lever of wel een machine met verzadigde groep (duur).

Staar die Bianca van Seels niet te koop hier op het forum?
Laatst gewijzigd door bvds op di 24 nov 2020, 19:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

56
De Niche wordt trouwens niet meer verkocht via een backup programma. Zij zijn al lang uit deze fase. Ze gebruiken enkel deze website voor de afhandeling van de verkoop. Dus geen backers risico meer. Het is een gevestigde naam binnen de espresso wereld net als Mazzer, Eureka, Mahlkonig. Alleen dan een stuk kleiner bedrijfje met erg goede service en snelle reactie tijd.

De voorraad is niet voor niets na iedere levering weer snel leeg

57
Zij zijn al lang uit deze fase.
Ze hebben er ook pas 16.275 verkocht in die 2 jaar tijd.😉
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

58
Haha de maler heb ik al. Dus dank voor de tip. Maar die heb ik niet meer nodig. Ik heb nog even zitten kijken naar de bianca. Als ik dit al zou doen. Zou ik de zwarte set erbij moeten kopen. Smaken verschillen. Kan iemand me vertellen wat de verschillen zijn tussen de lelit bianca en bijvoorbeeld de profitec 5/6/700 met flow control?

60
koffiekoffietijd schreef: di 24 nov 2020, 21:11 Haha de maler heb ik al. Dus dank voor de tip. Maar die heb ik niet meer nodig. Ik heb nog even zitten kijken naar de bianca. Als ik dit al zou doen. Zou ik de zwarte set erbij moeten kopen. Smaken verschillen. Kan iemand me vertellen wat de verschillen zijn tussen de lelit bianca en bijvoorbeeld de profitec 5/6/700 met flow control?
De Profitec 500 heeft een HX en is daardoor minder geschikt voor flow control. De 600 is een dual boiler met vibratiepomp (niks mis mee). De 700 is qua specs het beste te vergelijken met de Bianca: dual boiler met rotatiepomp. Alleen als.je daar nog een flow control kit bij koopt kom je aanzienlijk duurder uit. Qua afwerking zal de Profitec het wellicht op detail winnen maar kwalitatief heeft de Bianca zich bewezen. En de Bianca is een stuk sneller opgewarmd!